Targi branżowe czy specjalistyczne, udział w eventach specjalnych to często ważny etap promocji – jak dotrzeć do dziennikarzy i skutecznie przebić się z informacją? Portal prdaily.com przygotował kilka porad na ten temat.
1. Prezentuj się szeroko
Promocja targów i eventów, rozpoczyna się na kilka miesięcy czy tygodni przed samym wydarzeniem. Warto już wtedy zainteresować dziennikarzy swoją obecnością i pokazać zapowiedź produktów, napisać, co ciekawego będzie działo się na firmowym stoisku itd. Po zakończeniu targów, przedłuż działania promocyjne, wysyłając newsa o tym, jak radzi sobie Twoja marka/produkt na rynku. Do kolejnych wiadomości o tym samym produkcie dodaj nową, ważną informację.
2. Przygotuj dobry tytuł
Powinien on opowiadać historię marki/produktu i przekazywać najważniejszą informację, tak by dziennikarze łatwo mogli zidentyfikować temat.
3. Kontynuuj historię
Niech pierwsze zdanie tekstu rozwija historię zapoczątkowaną w tytule. Taki zabieg zainteresuje dziennikarzy ciągiem dalszym. Zastanów się, co jest najbardziej frapujące, ciekawe, ważne w Twojej informacji prasowej i od tego zacznij.
4. Ważne informacje na początek
Aby utrzymać uwagę odbiorców, warto w pierwszym akapicie zawrzeć najważniejsze rzeczy. Informacje prasowe czy prezentacje przekazywane dziennikarzom podczas targów muszą konkurować z setkami innych komunikatów, dlatego postaraj się, by Twój tekst był zwięzły, treściwy i krótki.
5. Pomyśl o cytatach
Mocne stwierdzenia przykuwają uwagę i urozmaicają tekst, dlatego warto je dodać do tekstu.
6. Dodaj treści cyfrowe
Fotografie, wideo, QR kody i inne tego typu interaktywne elementy są wisienką na torcie informacji prasowej. Obrazy przestały być opcją, dziennikarze ignorują wiadomości, które ich nie zawierają. Niech te dodatkowe elementy będą uzupełnieniem historii – Twoi odbiorcy nie będą mieli czasu, by szukać obrazków, logotypów w internecie.
7. Pamiętaj o stopce adresowej
Dane takie jak numer lub numery telefonów (stacjonarny i komórkowy), adres itd. powinny być dobrze widoczne w informacji. Warto zaznaczyć także, gdzie znajduje się stoisko Twojej firmy, gdzie i kiedy będzie można Cię znaleźć w trakcie imprezy. Dziennikarze nie powinni mieć problemu, by się z Tobą skontaktować.
8. Dodaj linki
Nie odsyłaj dziennikarzy do pressroomu marki/produktu na stronie. Żeby zachować szybki i sprawy przepływ informacji, dodaj do treści notki linki do ważnych danych/zdjęć/logotypów do pobrania itd.
(jj)