Snapchat opublikował informacje o zachowaniach użytkowników w „niezbyt normalnym” okresie świątecznym. Serwis społecznościowy, na podstawie ankiet przeprowadzonych między 27 listopada a 2 grudnia 2020 roku, przekazuje m.in., jak jego społeczność podchodzi do tematu prezentów czy jak spędzi tegorocznego sylwestra.
Jak czytamy na stronie forbusiness.snapchat.com, 57 proc. użytkowników z całego świata nie może się już doczekać rozpoczęcia 2021 roku – najwięcej takich osób pochodzi z Brazylii (73 proc.) i Stanów Zjednoczonych (72 proc.). Dla niektórych – przede wszystkim Hiszpanów (31 proc.) – zbliżające się święta są jednak ważniejsze niż kiedykolwiek.
Źródło: forbusiness.snapchat.com
Okazuje się także, że nadchodzącą przerwę świąteczną jest trudniej zaplanować, szczególnie w Wielkiej Brytanii (50 proc.), we Włoszech (49 proc.) i w Hiszpanii (48 proc.). Z kolei użytkownicy z Holandii (45 proc.) i Niemiec (41 proc.) najbardziej tęsknią za swoimi ulubionymi świątecznymi tradycjami i szukają bezpieczniejszych dla nich alternatyw. Czytamy także, że 70 proc. ankietowanych osób ze Stanów Zjednoczonych dostosowuje swoje plany świąteczne do ograniczeń związanych z pandemią COVID-19 – 20 proc. z nich szuka sposobu na spotkanie się online, a 21 proc. wymienia się prezentami zdalnie lub z zachowaniem dystansu społecznego.
Jak czytamy dalej, w 2020 roku zmianie uległy również plany dotyczące podróżowania, ponieważ zdrowie i bezpieczeństwo są najważniejsze. 55 proc. użytkowników w Hiszpanii i we Włoszech, 54 proc. w Niemczech i 53 proc. w Japonii zadeklarowało, że nie planuje podróżować w tym sezonie świątecznym. Społeczność Snapchata rezygnuje także ze świętowania sylwestra ze względu na pandemię – prawie 9 na 10 osób (88 proc.) spodziewa się powitać 2021 roku we własnym domu.
Źródło: forbusiness.snapchat.com
Dla użytkowników ważne jednak jest uhonorowanie świątecznych tradycji i świętowanie z rodziną czy przyjaciółmi, jakkolwiek da się to zrobić w tym roku. Ciszyć się tym sezonem z bliskim planują osoby z Japonii (72 proc.), Norwegii (68 proc.), USA (66 proc.) i Holandii (58 proc.). Świąteczne filmy i programy telewizyjne zamierzają oglądać Hiszpanie (70 proc.), Amerykanie (69 proc.) i Holendrzy (67 proc.), a zimowe aktywności na świeżym powietrzu – takie jak sanki czy ogniska – są szczególnie ważne dla użytkowników z Norwegii (44 proc.) i USA (40 proc.).
W 2020 roku społeczność Snapchata spodziewa się, że wyda taką samą lub wyższą kwotę niż do tej pory na prezenty – są to szczególnie Niemcy (77 proc.), Australijczycy (72 proc.), Brytyjczycy (71 proc.), Norwegowie (70 proc.) i Amerykanie (68 proc.). Około 3 na 10 użytkowników Snapchata z całego świata planuje zakupić swoje prezenty wcześniej niż dotychczas, a 19 proc. planuje zrobić samodzielnie kartki świąteczne i dekoracje.
Ankietowani taką samą lub wyższą niż dotychczas kwotę planują także przeznaczyć na cele charytatywne – są to przede wszystkim osoby z Brazylii (86 proc.), Malezji (84 proc.) i Indonezji (83 proc.).
Źródło: forbusiness.snapchat.com
Aby zachować wspomnienia z tegorocznych świąt, użytkownicy będą robić zdjęcia i nagrywać filmy – 55 proc. z USA, 51 proc. z Wielkiej Brytanii i po 50 proc. z Holandii i Hiszpanii. Treści z efektami cyfrowymi są za to szczególnie popularne w Brazylii (39 proc.) i we Włoszech (37 proc.), a ze snapchatowych soczewek i filtrów świątecznych korzystają najchętniej Hiszpanie (44 proc.). (ak)