Sophia Bernazzani na blog.hubspot.com pisze o funkcjach aplikacji, które mogą wykorzystywać marki, aby tworzyć bardziej kreatywne i angażujące komunikaty. Autorka na poparcie swojej teorii podaje dziewięć przykładów, jak w praktyce można używać poszczególnych opcji oferowanych przez Snapchata.
1. Geofiltry
Pierwszą funkcją, którą wymienia Bernazzani są geofiltry. To świetny sposób na to, aby w swoim przekazie podkreślić nazwę miejsca, w którym się jest. Firmy mogą zabierać swoich fanów w miejsca, do których oni sami nie mają w danej chwili dostępu i tym samym budować pewną osobowość marki. Oto przykład wykorzystania geofiltrów przez reporterkę The New York Times, która odwiedziła londyński Hyde Park.
Co ciekawe, marki mogą także same tworzyć geofiltry, np. ze swoim logo. Więcej informacji na ten temat można przeczytać na stronie Snapchata.
2. Event tagi
Autorka pisze, że działają one na podobnej zasadzie, jak wspomniane wyżej geofiltry. Dobrym sposobem może być dodawanie event tagów do zdjęć czy filmów, na których marka pokazuje swoim odbiorcom, jak od kulis wygląda wydarzenie, w którym bierze udział. Podobnie, jak w przypadku geofiltrów, można tworzyć własne event tagi.
Poniżej sposób wykorzystania tej funkcji przez redakcję Mashable podczas Brit Awards 2017.
3. Emoji
Marki mają do swojej dyspozycji setki różnego rodzaju symboli, które mogą wykorzystać, aby uatrakcyjnić swój komunikat. Czasem za pomocą emojis można powiedzieć więcej, niż za pomocą słów – stwierdza Sophia Bernazzani. Jako przykład autorka podaje snapy Infatuation.
4. Bitmoji
Bitmojis, czyli popularne awatary to dobry sposób na spersonaliowanie przekazu. Dzięki nim można np. pokazać, że marka ma do siebie dystans. Stosowanie bitmoji może przyczynić się także do tego, że przekaz lepiej zapadnie w pamięć odbiorców i pokaże „ludzką” twarz marki – czytamy.
5. Tekst
Jak zauważa Sophia Bernazzani, coraz więcej użytkowników social mediów preferuje oglądanie wideo bez dźwięku. Dlatego też marki powinny pamiętać o dodawniu krótkiego opisu tekstowego do swoich filmów, tak aby odbiorcy mogli we właściwy sposób odebrać przekaz.
6. Wideo 360
Mieliście już okazję sprawdzić, jak działają okulary Spectacles, które wyprodukował Snap Inc.? Przy ich pomocy można nagrywać tzw. okrągłe wideo, czyli wideo 360 stopni. Atrakcyjność tego typu przekazu wykorzystuje m.in. marka General Electric.
7. Filtry
Wykorzystanie filtrów, które można dodawać w trybie „selfie”, to kolejny sposób na kreatywne tworzenie treści na Snapchacie – pisze autorka. Marki mogą projektować także swoje własne filtry, choć jak zauważa Bernazzani, jest to dość kosztowne rozwiązanie – cena może wynosić nawet setki tysięcy dolarów – i nie każdego może być na nie stać. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby wykorzystywać filtry oferowane przez Snapchata. Poniżej przykład, jak z tej opcji przy przeprowadzaniu wywiadu korzysta kobiecy portal Rafinery29.
8. Przyspieszanie lub spowalnianie tempa filmów
Snapchat oferuje opcję, która umożliwia modyfikowanie tempa nagranych materiałów wideo. To dobry sposób, aby np. zdynamizować przekaz. Z tej funkcji korzysta m.in. platforma Hootsuite.
9. Zachęcanie do interakcji
Jak w prosty sposób budować zaangażowanie odbiorców? Wystarczy po prostu zadać im pytanie – sugeruje autorka. Można wykorzystać do tego tekst, ale też np. emojis. Jako przykład Bernazzani podaje firmę Aer Lingus, która zdaniem autorki robi to po mistrzowsku. (pk)