czwartek, 9 stycznia, 2025

ABC Instagramu

Instagram to darmowy program, umożliwiający dzielenie się zdjęciami. Jak wypromować tam swoją markę, możemy przeczytać w prdaily.com.

Instagram to wiele możliwości – nie tylko można ściągnąć tę aplikację na iPhone’a, iPada czy aparaty Android. Program umożliwia także obróbkę zdjęć. Nie jest to typowy portal społecznościowy – internauci nie piszą postów, tylko robią zdjęcia i je oceniają.

Jak odnaleźć się na portalu? Po pierwsze, trzeba zacząć od wyszukania swojej marki na Instagram – możliwe, że istnieje już w tej przestrzeni. Jeśli tak to warto dołączyć do toczącej dyskusji z internautami. Ponadto Instagram jest miejscem do wpierania swojej marki lifestyle’owo. Przykładem jest Starbucks, który stał się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek, posiadającą ponad 500.000 fanów. Mniej rozpoznawalne marki także mogą osiągnąć zaskakujący sukces, bo nie chodzi tu tylko o wstawianie zdjęć z produktem i namawianie na kupno – to delegowanie zdjęć do osób, które stosują te produkty w środowisku naturalnym (skateboarding czy sufring). A dzięki „otagowanym” zdjęciom można sprawdzić, jak używana była marka. Na monitorowanie marki trzeba poświęcić nie więcej niż 30 min. dziennie. Jeśli podoba nam się to, co piszą użytkownicy, wystarczy wcisnąć „lajka”, co będzie odebrane jako chęć nawiązania więzi z odbiorcą. Jeśli zaś jakiś użytkownik zwróci nam uwagę na nieprawidłowości w produkcie to należy bezpośrednio do niego dotrzeć i zaoferować mu pomoc poprzez biuro obsługi klienta. Jednak główną zaletą platformy jest nie tylko możliwość zobaczenia, jak internauci korzystają z danej marki, ale też jak o niej mówią.

Instagram powstał w październiku 2010. W kwietniu Facebook kupił firmę za miliard dolarów. (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj