W Żabce pojawiła się oferta, która oburzyła konsumentów. Sieć proponuje pakiet 24 piw w atrakcyjnej cenie, które można odbierać w ciągu 20 dni. Internauci są przeciwni i nazywają tę ofertę „piwami na abonament”. Podnoszą też kwestię wpędzania Polaków w alkoholizm. Żabka przekonuje jednak, że akcja jest w pełni legalna i stanowi odpowiedź na tego typu oferty innych sklepów – donosi businessinsider.com.pl.
Oferta jest dostępna w aplikacji Żappka. Piwa różnych marek oferowane są w atrakcyjnych cenowo pakietach – 24 piwa na 20 dni za kilkadziesiąt złotych. Jak czytamy w regulaminie, odebrać można je w dowolnej liczbie, ale tylko raz dziennie.
Źródło: Żappka
Piwne „pakiety” oferowane przez Żabkę wywołały oburzenie w sieci. Tematyka prowadzonych dyskusji przypomina głośną sprawę tzw. „alko-tubek” sprzed kilku miesięcy, chociaż – jak podkreślają przedstawiciele Żabki – wspomniany produkt nie był dostępny w ich ofercie. Wówczas alkohol sprzedawany w saszetkach przypominających owocowe musy dla dzieci stał się przedmiotem debaty publicznej oraz urósł do rangi sprawy politycznej, której konsekwencją były zmiany w prawie.
Czytaj więcej: Producent musów owocowych oferuje alkohol w tubkach. W sieci zawrzało
Alkohol w tubkach wycofany z rynku. Powodem reakcja konsumentów?
„Alko-tubki” to lekcja nie tylko dla marek
Zakaz sprzedaży alkoholu w saszetkach wszedł już w życie
Tym razem internauci zwracają uwagę przede wszystkim na kwestie promowania alkoholu oraz wspierania alkoholizmu wśród Polaków. W sieci pojawiły się posty krytykujące Żabkę i jej ofertę „piw na abonament”.
„W kraju, w którym alkoholizm stanowi ogromny problem, Żabka wprowadza abonament na piwo. Nienawidzę ich i szczerze życzę, by pomysłodawcy musieli odbyć prace społeczne przy dzieciach, które zostały odebrane rodzicom alkoholikom” – pisze jedna z oburzonych internautek na X.
Źródło: x.com/zimowahistoria
Na problem rosnącego problemu alkoholizmu w Polsce zwraca również uwagę Krzysztof Wroński, działacz z partii Razem. „Kiedy UOKiK w końcu zainteresuje się wpędzaniem Polaków w nałóg przez wielkie korporacje? Kiedy zatrzymamy jako państwo w końcu spiralę zysków kosztem ludzkiego życia?” – pisze młody aktywista w serwisie X.
Źródło: x.com/kwronski_
Jak przypomina businessinsider.com, w przeszłości Żabka była już oskarżana o oferowanie „alkoholu na abonament”. Skargami na ofertę Żabki zajmował się UOKiK, ale nie dopatrzono się uchybień. Sieć zaprzeczała wówczas, że jest to forma jakiegokolwiek abonamentu czy subskrypcji. „To standardowa oferta sprzedaży produktów w formie wielosztukowej” – przekonywała firma, zapewniając jednocześnie, że wszystko jest zgodne z prawem.
Podobne stanowisko Żabka przekazała i tym razem redakcji businessinsider.com.pl. „Oferta »24 piwa w cenie 12« nie jest abonamentem – jest ograniczona czasowo i nie ulega automatycznemu przedłużeniu. Informujemy ponadto, że zgodnie z obowiązującym prawem akcja skierowana jest wyłącznie do zamkniętej grupy zarejestrowanych, pełnoletnich użytkowników aplikacji Żappka” – czytamy w oświadczeniu cytowanym przez portal.
Przedstawiciele sieci tłumaczą ponadto, że „jej wprowadzenie jest odpowiedzią na podobne oferty typu 12+12 sztuk gratis powszechnie stosowane na rynku i umożliwia klientom nabycie produktów w korzystnym cenowo modelu wielosztukowym” – ujawnia businessinsider.com.pl. (kn)
Źródło: aplikacja Żappka/ businessinsider.com, Piwne pakiety w Żabce oburzyły internautów. Sieć komentuje, Patryk Skrzat, 24.04.2025/ Zdjęcie główne: Żappka