Pod koniec października 2022 roku Adidas definitywnie zakończył współpracę z amerykańskim raperem Kanye Westem. Firma przekazała wówczas, że „nie toleruje antysemityzmu i jakiejkolwiek innej mowy nienawiści” i dodała, że wpisy rapera w mediach społecznościowych były „niedopuszczalne, nienawistne i niebezpieczne”.
Na początku marca firma ogłosiła, że w 2023 roku poniesie straty w wysokości 700 mln euro, pierwszy raz od 31 lat – podaje edition.cnn.com. Jak czytamy, 500 mln euro z tej kwoty to straty spowodowane właśnie wycofaniem kolekcji Yeezy. Dodatkowo, akcje Adidasa na giełdzie spadły o 2,2 proc. – donosi źródło.
Firma na początku roku zakładała, że starty wyniosą ok. 1,2 mld euro – dowiadujemy się.
Źródło informuje jednak, że od momentu zerwania współpracy Adidasa z Westem, popyt na produkty wzrósł u innych sprzedawców. John Mocadlo, CEO sklepu Impossible Kicks, podał, że od października 2022 roku był to wzrost o 30 proc. – czytamy dalej.
Bjørn Gulden, dyrektor generalny Adidasa, powiedział, że „rok 2023 będzie rokiem przejściowym, aby ponownie stać się rozwijającą się i rentowną firmą” – przytacza źródło.
Adidas współpracował z Westem od 2013 roku. (bs)