Film pt. „Break free”, który można zobaczyć w serwisie YouTube, miał promować Adidasa. Z taką propozycją do koncernu zgłosił się student reżyserii Eugen Merher. Jak informuje źródło, pisał w tej sprawie mejle do firmy, ale w odpowiedzi usłyszał, że „Adidas nie wspiera podobnych projektów, bo dostaje masę podobnych próśb i nie potrzebuje takich produkcji”. Student postanowił więc umieścić film na YouTube. Obecnie ma on ponad 9 mln wyświetleń.
W spocie widzimy mężczyznę w podeszłym wieku, który przebywa w domu opieki społecznej. Z kontekstu dowiadujemy się, że w przeszłości był on aktywnym sportowcem i maratończykiem. Na co dzień przygnębiony, po założeniu butów marki Adidas wybiega na zewnętrz. Filmik kończy się hasłem „Break free. Adidas”.
Jak czytamy, inspiracją do stworzenia tego wideo była dla niego historia dalekiego krewnego autora, który przez całe życie, a także u jego schyłku prowadził bardzo aktywny tryb życia.
W rozmowie z adweek.com Merher mówi także, że film udało mu się wyprodukować dzięki wsparciu Akademii Filmowej, na której studiuje. Musiał jednak zainwestować 2 tys. euro własnych oszczędności. (mw)