25 października 2022 roku marka odzieżowa Adidas zerwała umowę z Kanye Westem. Stało się to jednak dopiero tydzień po antysemickich wpisach rapera – podaje prdaily.com. Jak zauważa źródło, firma zwlekała zbyt długo z zakończeniem tej współpracy.
Sinead Norenius-Raniere, która pełni funkcję wiceprezeski ds. strategii marketingu produktów i wpływowych osób w Cision, twierdzi, że odpowiedź na pytanie, dlaczego Adidas czekał dłużej niż inne marki z zerwanie kontraktu, może być skomplikowana, a umowa Adidasa z Westem mogła doprowadzić do tego opóźnienia – czytamy.
Stwierdziła ona jednak, że mimo to firmy w takich sytuacjach powinny być bardziej aktywne i przejrzyste w kontaktach z opinią publiczną, a także powinny być gotowe na wydanie oświadczenia – pisze źródło.
Jak czytamy dalej, Norenius-Raniere powiedziała, że Adidas mógł skomentować sytuację publicznie tuż po tym, gdy raper założył koszulkę z napisem „White Lives Matter” podczas Paris Fashion Week 3 października 2022 roku.
Prognozuje się, że Adidas może stracić ok. 246 mln dol. w tym roku z powodu swojej decyzji o zerwaniu współpracy z Westem – podaje źródło.
Norenius-Raniere powiedziała, że każda marka musi mieć plan, dodała także, że „firmy powinny mieć wyznaczony kierunek, wiedzieć kim są, za czym się opowiadają i co będą, a czego nie będą tolerować, a wszystkie takie rozmowy muszą zaczynać się dużo wcześniej niż w momencie incydentu czy kryzysu” – czytamy dalej. (bs)