Projekt „Warszawskie Słoiki” – zwycięzca plebiscytu „Neon dla Warszawy” – prawdopodobnie nie zostanie zrealizowany. Jego twórcy podejrzewani są o kupowanie głosów w facebookowym konkursie – pisze Michał Fal w serwisie natemat.pl.
Kwestia prawdopodobnego oszustwa wyszła na jaw w czerwcu. Jeden z fanów Muzeum Neonu wkleił na stronę instytucji listę klientów firmy handlującej lajkami na Facebooku. Wśród danych klientów Quick Vote Seller znalazły się nazwiska twórców zwycięskiej instalacji: Karol Murlak miał przelać firmie 91 dolarów, a Magdalena Czapiewska – 50. Jak oszacowali dziennikarze, kwota 141 dolarów pozwoliłaby na zakup 1500 głosów.
Rzecznik muzeum, Witold Urbanowicz, zapowiedział wtedy gruntowne przebadanie sprawy.
Jak czytamy w artykule, po trzech miesiącach od ujawnienia listy, związany z Muzeum Neonu anonimowy rozmówca potwierdził decyzję o odebraniu tytułu twórcom „Warszawskich Słoików”. Najprawdopodobniej organizatorzy zrealizują projekt „Miło Cię widzieć” autorstwa Mariusza Lewczyka, który w głosowaniu na Facebooku zajął drugie miejsce.
„Formalnej decyzji jeszcze nie ma” – przyznaje rzecznik muzeum w rozmowie z natemat.pl. „Nie chcemy działać pochopnie. Konsultujemy decyzję z autorami, specjalistami, prawnikami. Oficjalną informację ogłosimy w ciągu tygodnia, najwyżej dwóch” – dodaje.
Powściągliwie sprawę skomentowała także Aleksandra Smolarska z biura prasowego RWE, współorganizatora plebiscytu. RWE ma ponoć przychylić się do stanowiska muzeum, które jest odpowiedzialne za rozwiązanie sprawy. W komentarzu dla portalu Smolarska zapowiedziała również zamiar wystosowania oficjalnego komunikatu w najbliższym czasie. (jl)