czwartek, 21 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościAge UK chce zmienić nastawienie społeczeństwa do starzenia się. Organizacja rusza z...

Age UK chce zmienić nastawienie społeczeństwa do starzenia się. Organizacja rusza z kampanią

W październiku 2024 roku Age UK, działająca w Plymouth organizacja charytatywna, która oferuje wsparcie i usługi dla osób starszych, rusza z kampanią promowaną hasłem „Zmieńmy sposób, w jaki się starzejemy”. Ma ona za zadanie sprawić, aby społeczeństwo zaczęło postrzegać starzenie się w zupełnie inny niż dotychczas sposób. Organizacja chce, aby odbiorcy zmienili postawę wobec tego procesu i zaczęli doceniać osoby starsze.

Age UK zwraca uwagę na powszechny problem ageizmu, który pomimo szybkiego starzenia się populacji nadal pozostaje obecny. Jak wynika z analizy, jedna trzecia osób w wieku 65+ i prawie jedna czwarta osób w wieku od 50 do 64 lat twierdzi, że doświadczyła ageizmu. 6,1 mln badanych w wieku 50+ deklaruje, że doświadczyło różnych przeżyć – od traktowania z mniejszym szacunkiem, po groźby.

Organizacja podaje, że do 2040 roku ponad 40 proc. osób będzie w wieku powyżej 50 lat, a ponad 5 mln – w wieku 80+. Według niej, atut społeczeństwa, jakim jest starsza populacja, nie jest w pełni wykorzystywany.

Age UK stawia odbiorcom pytanie: „Dlaczego opiekujemy się starymi przedmiotami, a nie starszymi ludźmi?”. Jako społeczeństwo chronimy i eksponujemy bowiem wiekowe pamiątki – od antyków, po dzieła sztuki. Jeśli jednak chodzi o osoby starsze, zapomina się o okazywaniu im tego samego uznania. Organizacja podkreśla, że każdego dnia wiele osób starszych boryka się z poważnymi trudnościami, w tym z izolacją, wiązaniem końca z końcem czy ze znalezieniem potrzebnego wsparcia.

Źródło: ageuk.org.uk

W ramach akcji powstał spot z udziałem aktora Richarda Durdena. W materiale porównuje on sposób traktowania obrazów i dzieł sztuki przez społeczeństwo z ich postawą wobec osób starszych. Jak przekazuje Age UK, w nadchodzących tygodniach wideo będzie wyświetlane w telewizji, kinie i mediach społecznościowych.

Źródło: youtube.com/ageuk

Kampania jest częścią nowej strategii organizacji, która koncentruje się na trzech dużych celach: zmianie postaw wobec starzenia się, przeciwdziałaniu ubóstwu i nierównościom oraz zapewnienie zaspokojenia potrzeb zdrowotnych i opiekuńczych wśród osób starszych.

Portal creativeboom.com informuje, że akcja została stworzona przez Neverland i jest wspierana przez partnera medialnego MG OMD. Obejmuje ona telewizję, VOD, kino, media społecznościowe, OOH, a także współpracę z influencerami. (ao)

Źródło: ageuk.org.uk, Let’s Change How We Age, 25.10.2024/ creativeboom.com, Age UK unveils bold new campaign to ‘Change How We Age’, 29.10.2024/ Zdjęcie główne: youtube.com/ageuk

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj