niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościAgencja partnerem w kryzysie czy „ostatnią deską ratunku”?

Agencja partnerem w kryzysie czy „ostatnią deską ratunku”?

Praktyka wielu organizacji, czy to korporacji, czy instytucji państwowych pokazuje, że procedury kryzysowe, które większość z nich posiada niejako „z rozdzielnika” są z reguły bardzo ogólne, a często wręcz sztampowe. Nie przewidują one wielu całkiem prawdopodobnych zdarzeń i okoliczności, typowych dla danej branży czy typu organizacji, które mogą zaistnieć w każdej chwili. A gdy już do takich zagrożeń dojdzie, wtedy klienci w panice domagają się od swojej agencji PR natychmiastowego skutecznego wygaszenia pożaru. Dominującą tendencją jest traktowanie agencji bardziej jako polisę ubezpieczeniową, niż partnera w potencjalnym kryzysie. Na dodatek agencja często nie jest dopuszczana do kulisów działalności klienta i nie do końca świadoma wszystkich szczegółów zaistniałej sytuacji.

Ten na pewno trudny obszar relacji klient-agencja, pełen niedomówień i niedoprecyzowanych zakresów odpowiedzialności, mógłby być w zdecydowanie większym stopniu zagospodarowany przez agencje – w interesie ich samych i ich klientów. Od zaproponowania strategii zarządzania kryzysowego (jeśli takowej w organizacji jeszcze nie ma), przez specjalistyczne szkolenia, okresowe briefingi i symulacje, bieżące monitorowanie sytuacji i skuteczne systemy wczesnego ostrzegania, aż po niezwykle ważne wsparcie logistyczne, gdy do kryzysu dojdzie – to tylko niektóre przykłady takiej pożytecznej oferty. Klient jest na ogół zbyt zajęty codziennymi korporacyjnymi sprawami, aby myśleć o sprawach tak nieprzyjemnych, jak kryzys.

W tym zakresie agencje mają olbrzymie pole do popisu nawet w firmach, które posiadają własne wewnętrzne działy PR i komunikacji, a agencji używają jedynie jako wsparcia: realia korporacyjne są wszak takie, że gdyby wewnętrzny dział PR za dużo uwagi poświęcał i zbyt głośno mówił o potencjalnych kryzysach to uznany byłby za zbyt pesymistyczny lub asekurancki. W tym także może skutecznie pomóc klientowi agencja jako niezależny ekspert zewnętrzny.

Jak wypracować model partnerstwa w kryzysie między agencją a klientem? Jak komunikować się z mediami? Jak rozpoznać grupy nacisku? Jak przekuć kryzys w sukces? Dowiesz się w trakcie szkolenia „Komunikacja w kryzysie: współpraca agencji PR z klientem” już 17.07 w Warszawie!

Sprawdź szczegółowy program szkolenia.

Zapisz się już teraz! MAMY JESZCZE WOLNE MIEJSCA!

Zapraszam,
Zbigniew Lazar

Zbigniew Lazar jest wykładowcą Akademii PRotowww.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia “szyte na miarę” – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj