czwartek, 26 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościAgencja PR ma przekonać do szefowej unijnej dyplomacji. Za 10 mln euro

Agencja PR ma przekonać do szefowej unijnej dyplomacji. Za 10 mln euro

Unijna Służba Działań Zewnętrznych (EEAS), na czele z baronessą Catherine Ashton ma fatalny wizerunek. Po roku urzędowania Ashton nie jest w stanie przekonać do swoich działań przeciwników, którzy twierdzą, że unijna dyplomacja nie robi nic. Teraz o tym, że baronessa jednak coś zrobiła, ma przekonywac agencja PR. Jak czytamy w Polska The Times, Unia Europejska właśnie jej poszukuje.

Według krytyków Ashton przez pierwszy rok swej działalności EEAS było niewidoczne na scenie międzynarodowej, nie reagowało wystarczająco szybko na konflikty w zapalnych punktach na świecie. Sama Ashton zaś nie bywała na spotkaniach, na których być powinna.

Teraz będzie miała okazję na spotkania z VIP-ami przy „szampanie i ekskluzywnych przekąskach”. Za organizację takich spotkań będzie bowiem odpowiedzialna agencja PR, którą zamierza wynająć Unia Europejska. Jakie jeszcze zadania będą realizowane w ramach czteroletniego kontraktu wartego 10 mln euro? W ogłoszeniu o przetargu można przeczytać o konceptualizacji i przygotowywaniu materiałów prasowych, podróży i spotkań prasowych dotyczących konkretnych tematów i projektów,  pisaniu, redagowaniu, poprawianiu i tłumaczeniu artykułów i wywiadów dla szefowej unijnej dyplomacji oraz członków jej zespołu. Dodatkowo kontrakt będzie obejmował tworzenie filmów na DVD, które mają pokazywać lady Ashton i jej służbę w akcji.

Przed wybraną agencją będzie stało nie lada wyzwanie. Dotychczasowych działań EEAS nie było w stanie nagłośnić biuro unijnego komisarza ds. komunikacji, zatrudniające ponad tysiąc osób i dysponujące rocznym budżetem 212,5 mln euro. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj