„Agencje PR muszą przystosować się do wyzwań epoki cyfrowej, która odmienia zachowania konsumentów na całym świecie” – przyznali członkowie International Public Relations Network (IPRN) w czasie dorocznego spotkania, tym razem w Moskwie. Jego celem było omówienie światowych trendów w komunikacji oraz wymiana doświadczeń.
Ponad 30 specjalistów PR z kilkudziesięciu krajów omawiało zagadnienia związane między innymi z Media Speed Datingiem – nowym sposobem na współpracę z mediami w Rosji – oraz kwestią integracji usług agencji PR w celu dostosowania się do potrzeb klientów.
„Zwykłe prowadzenie biura prasowego czy media relations już nie wystarczą. Musimy otworzyć się na digital, czy event marketing” – przekonuje Paweł Bylicki, prezes zarządu agencji Public Dialog zrzeszonej w IPRN.
Podczas spotkania opisano inicjatywę rosyjskiej firmy PR Partners, której pracownicy zaczerpnęli pomysł z popularnych „szybkich randek”. Jak dowiedziało się PRoto.pl, spotkanie Media Speed Dating organizowane jest przez agencję public relations. Dobiera ona kilku przedstawicieli firm lub marek z wybranego sektora rynku oraz dziennikarzy zainteresowanych daną branżą. W czasie pięciominutowej rozmowy pracownicy firm mają szansę zaprezentować stosowane u nich rozwiązania, usługi czy produkty.
„Można powiedzieć, że jest to rodzaj »elevator pitch« dla marki” – komentuje Bylicki z Public Dialog. Według niego, 60 proc. dziennikarzy spośród tych, którzy mieli ocenić inicjatywę po odbyciu trzech spotkań, wyraziło o niej bardzo dobre zdanie.
Agencje na spotkaniu przyznały ponadto, że z powodu ogromnej liczby komunikatów reklamowych, którymi zalewani są konsumenci, agencje muszą przywiązywać większą wagę do kreatywnych sposobów dotarcia do odbiorców. „Jeśli się nie wyróżnisz, zginiesz w tłumie. Jeśli twój przekaz nie będzie się wyróżniał z głównego strumienia informacji, zmiesza się z nim i stanie niesłyszalny” – komentuje prezes Public Dialog.
IPRN istnieje od 1995 roku i jest obecnie jedną z największych na świecie niezależnych sieci agencji public relations. Organizacja zrzesza członków działających na rynkach w Ameryce Północnej i Południowej, Europie Zachodniej i Wschodniej, na Bliskim i Dalekim Wschodzie oraz w Australii i Azji. Polska agencja Public Dialog należy do IPRN od 2014 roku.
Public Dialog korzysta z danych Instytutu Monitorowania Mediów. (mp)