Ile można zarobić prowadząc czyjś fanpage na Facebooku? Jak czytamy w Gazecie Wyborczej stawki wahają się od 2,2 tys. do 4 tys. zł.
Ponad 2 tys. zł na rękę zarabia Social Media Manager w dużej wrocławskiej agencji PR. W zamian prowadzi 8 fanpage’ów, współpracuje z grafikiem i programistą, opracowuje aplikacje na Facebooka, przygotowuje prezentacje ofertowe dla klientów i prowadzi blog jednego klientów agencji. Pracowniczka warszawskiej agencji eventowej, prowadząca strony dużego salonu samochodowego, galerii handlowej i dwóch butików odzieżowych zarabia 2,7 tys. zł. O 1,3 tys. więcej otrzymuje osoba odpowiedzialna w warszawskiej agencji za prowadzenie 3 dużych fanpage’ów (powyżej 100 tys. fanów), przygotowywanie ich analiz i strategii. 4,1 tys. zł to pensja pracownika warszawskiej agencji, który odpowiada za media społecznościowe „dla jednej z dużych międzynarodowych sieci restauracji”. W zakres jego obowiązków wchodzą także działania PR.
W przypadku kierowników zespołów zajmujących się mediami społecznościowymi podane przez Gazetę Wyborczą stawki wahają się od 6,2 tys. do 10 tys. zł. na rękę. Tyle zarabia manager kilkunastoosobowego zespołu prowadzącego 11 fanpage’ów. Sama agencja za prowadzeni pojedynczego profilu na Facebooku może otrzymać od 2,5 tys. do 30 tys. zł. (ks)