Akademia Pomorska zdecydowała się na rebranding m.in. w celu przyciągnięcia nowych studentów i w ramach planowanej zmiany komunikacji.
Po lewej stronie poprzednie logo uczelni, po prawej – obecne
„Po warsztatach z pracownikami, analizie dostarczonych materiałów oraz spotkaniu z najbardziej zaangażowanymi w życie uczelni studentami postanowiliśmy innowacyjnie, a zarazem odważnie pokazać zachodzące zmiany oraz nowy kierunek Akademii” – piszą przedstawiciele Rio Creativo, autorów zmiany identyfikacji wizualnej. Jak twierdzą, chcieli zaprezentować Akademię jako uczelnię, „która na piedestale stawia wysoki poziom nauczania, rozwój, pionierskie technologie i bliski kontakt ze swoimi studentami, nie zapominając równocześnie o jej humanistycznej duszy”.
Zaproponowano nowe logo uczelni, z którego zniknął znak gryfa. Według autorów zmiany nie stał się on przez lata wyraźnym symbolem Akademii Pomorskiej i nie budził pozytywnych skojarzeń. Rio Creativo skupiło się za to na skrócie „AP”, który – jak podało w informacji – jest „bardzo popularny” wśród studentów i mieszkańców miasta.
„Nowa identyfikacja jest bardzo poważna i stonowana w oficjalnej komunikacji uczelni oraz bardzo niekonwencjonalna w komunikacji ze studentami i kandydatami” – dodają autorzy zmiany.
(mp)