sobota, 26 października, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościAktorki i influencerki zachęcają do samobadania piersi w kampanii „ME, MYSELF &...

Aktorki i influencerki zachęcają do samobadania piersi w kampanii „ME, MYSELF & TOUCH”

15 października 2024 roku ruszyła kampania społeczna „ME, MYSELF & TOUCH” dotycząca profilaktyki raka piersi. W inicjatywę zaangażowało się ponad 70 kobiet z różnych środowisk, w tym znane aktorki i infulencerki, które razem chcą zwiększać świadomość Polek na temat samobadania piersi. Projekt realizowany jest pro bono.

Motywem przewodnim inicjatywy jest hasło „ME, MYSELF & TOUCH”, które przypomina, że dotyk rozumiany jako samobadanie powinien być częścią naszego selfcare’u i czasu spędzanego ze sobą. „Profilaktyka raka piersi powinna zaczynać się w domu. W komfortowych warunkach i bez pośpiechu” – przekonują organizatorzy kampanii.

Pomysłodawczynią inicjatywy oraz reżyserką spotu, który stanowi główną oś kampanii, jest Tala Dolgowska – absolwentka Szkoły Wajdy. Do udziału w spocie zaprosiła ona ponad 70 kobiet z różnych środowisk, wśród których znalazły się m.in. Małgorzata Kożuchowska, Beata Ścibakówna, Gabriela Muskała, Justyna Wasilewska, Iga Lis czy Ola Hamakło. Udział w spocie wzięła również prezeska stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny PARS – Elżbieta Kozik.

„Samobadanie piersi powinno być nawykiem każdej kobiety. Powinno być także najważniejszym zabiegiem upiększającym. Dzięki temu każda z nas ma szansę zachować piersi, jeśli przyjdzie choroba. Bardzo spodobał mi się pomysł ME, MYSELF & TOUCH i połączenie samobadania piersi z plastycznością i pięknem tańca. Swoim aktywnym udziałem w tej niestandardowej profilaktycznej inicjatywie chcę powiedzieć wszystkim kobietom, że dbanie o siebie jest ważne i piękne” – przekazała Kozik.

W ramach kampanii powstał spot, którego premiera miała miejsce 15 października 2024 roku przy okazji Dnia Zdrowia Piersi.

Spot został opublikowany na Instagramie, YouTubie i TikToku.

Głównym motywem kampanii są dotyk i taniec, które symbolizują czułość i świadomość własnego ciała. Reżyserka spotu chce trafić z przekazem do kobiet w każdym wieku i tym samym zainicjować ważną dyskusję na temat samobadania piersi.

„Chciałabym, aby ten spot przypomniał każdej kobiecie, niezależnie od wieku, że w codziennej gonitwie często zapominamy, iż czasem potrzeba tylko chwili uważności, by zadbać o siebie. To dla mnie osobisty temat, ponieważ moja mama zmarła na raka piersi, a ja sama regularnie się badam. Mam nadzieję, że ta kampania dotrze do jak największej liczby kobiet” – mówi Talia.

W ramach inicjatywy powstał także profil na Instagramie @me_myself_touch, na którym publikowane są „przypomnienia” skierowane do kobiet w kwestii dbania o siebie i swoje zdrowie na co dzień.

Ponadto w promowaniu inicjatywy mają pomóc specjalne naklejki z kodem QR kierującym do wspomnianego profilu na Instagramie, które zostaną umieszczone w ponad 50 warszawskich lokalach. „Zostaną one umieszczone w dobrze widocznych miejscach, takich jak lustra czy witryny, aby przypominały o zatrzymaniu się na chwilę i uważnym spojrzeniu na siebie” – przekazują organizatorzy. Każdy lokal, który chce wziąć udział w akcji, może skontaktować się z organizatorami przez instagramowy profil @me_myself_touch.

Patronat nad kampanią objęły fundacje Rak’n’Roll, Polskie Amazonki Ruch Społeczny PARS, Fundacja Piękniejsze Życie, Fundacja Onkologiczna Rakiety, Alivia Onkofundacja oraz Fundacja OnkoCafe-Razem Lepiej.

Za strategię i komunikację kampanii (m.in. działania PR oraz obecność w mediach społecznościowych) odpowiedzialna jest agencja Albo albo. Martyna Wędzicka-Obuchowicz zajęła się stroną wizualną kampanii. Za produkcją spotu stoi Moon Films, a za postprodukcję odpowiada Vein Postproduction. (kn)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj