czwartek, 12 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościAktualizacja kanałów nadawczych na Instagramie. Będzie można odpowiadać na wiadomości

Aktualizacja kanałów nadawczych na Instagramie. Będzie można odpowiadać na wiadomości

Wraz z początkiem grudnia 2024 roku Meta opublikowała rekomendacje, w których podpowiada, w jaki sposób twórcy mogą budować zaangażowane społeczności na Instagramie. Mają w tym pomóc m.in. aktualizacja kanałów nadawczych, wprowadzenie nowej opcji Prompts oraz spersonalizowane wskazówki.

Jak przekazuje Meta, kanały nadawcze to obecnie jeden z najpopularniejszych sposobów na bezpośredni kontakt influencera ze swoją społecznością na Instagramie. Z danych firmy wynika, że każdego miesiąca twórcy wymieniają ze swoimi obserwatorami ponad 1,5 mld wiadomości w kanałach nadawczych. Platforma postanowiła wykorzystać popularność tej formy komunikacji, aby pomóc w budowaniu jeszcze bardziej zaangażowanych społeczności.

Do niedawna obserwujący kanały nadawcze mogli „uczestniczyć” w rozmowach jedynie przez polubienie lub dodanie reakcji do wiadomości. Meta wprowadza aktualizacje, które pozwolą na większą interakcję w kanałach nadawczych. Uczestnicy kanałów będą mogli teraz odpowiadać na wiadomości wysyłane przez twórców.

Źródło: about.fb.com

„Dzięki możliwości zamieszczania odpowiedzi użytkownicy będą mogli teraz prowadzić realne rozmowy w kanałach nadawczych. Obserwujący będą mogli odpowiadać na wiadomości w postaci komentarzy, dzięki czemu twórca będzie miał szansę na zbudowanie jeszcze bardziej zaangażowanej społeczności skupionej wokół publikowanych przez niego treści” – informuje Meta.

Aby włączyć możliwość odpowiadania na wiadomości, wystarczy kliknąć nazwę kanału nadawczego, a następnie wybrać opcję „Zezwalaj członkom na odpowiadanie na wiadomości”. Twórcy kanałów będą mogli też moderować dodawane komentarze.

Meta ułatwia też nawiązywanie kontaktu z obserwatorami oraz rozpoczynanie tematycznych rozmów dzięki wprowadzeniu opcji Prompts. „Przełam lody, wybierając jeden z sugerowanych tematów lub stwórz własny niestandardowy wątek. Twoi obserwatorzy mogą zamieszczać odpowiedzi w formie komentarza lub zdjęcia przez 24 godziny, a także polubić odpowiedzi innych użytkowników, które pojawiły się pod wątkiem” – przekazuje Meta.

Źródło: about.fb.com

„Niezależnie od tego, czy poprosisz o podzielenie się rekomendacjami restauracji, czy spytasz obserwatorów, jak minął im dzień, zwiększasz zaangażowanie na swoim kanale” – podpowiada serwis. Śledzenie reakcji użytkowników ma też jednak przede wszystkim pomóc twórcom w zrozumieniu, co rzeczywiście angażuje ich odbiorców i jakie wątki interesują ich najbardziej. Stanowi to więc także podpowiedź, w jakim kierunku powinien rozwijać swój profil dany twórca.

Nowe wskaźniki, takie jak łączna liczba interakcji, liczba udostępnień czy głosów w ankietach, mają pomóc w śledzeniu skuteczności działań influencera w budowaniu zaangażowanej społeczności. Ponadto Meta oferuje również pomoc w tym zakresie przez udzielanie spersonalizowanych wskazówek: „Wyznacz cel dla swojego kanału, a my zaproponujemy konkretne działania, które pomogą Ci go osiągnąć”. (kn)

Źródło: about.fb.com, Get Closer to Your Community With Replies, Prompts and Insights, 4.12. 2024

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj