Zbudowanie zaangażowanej społeczności internetowej to wyzwanie. Jak zdobyć pokaźną liczbę aktywnych fanów, którzy będą komentować i brać udział w konkursach? Wystarczy zbudować odpowiedni zasięg, zaangażować fanów i nagradzać ich za to – czytamy w imediaconnection.com.
Po pierwsze, należy stworzyć tablicę wyników oraz zobaczyć, kto jest najbardziej zaangażowanym fanem. To zachęci internautów do komunikacji. Pomocny może być „Top Fans Pro” – aplikacja, która mierzy, ile komentarzy dali użytkownicy, iloma się podzielili z innymi oraz jak bardzo się zaangażowali. Za każdą aktywność fani dostają punkty i w każdym tygodniu 20 z nich, z największą liczbą punktów, dostaje nagrody. „Połączenie tablicy wyników oraz możliwość zdobycia nagrody motywuje fanów, by byli wyjątkowo zaangażowani albo jak ich nazywamy superfanami” – przekonuje Brandon Toller, autor tekstu.
Po drugie, trzeba dopasować produkt do klienta. Okazuje się, że często firmy mylnie rozpoznają potrzeby swoich odbiorców, stąd warto przyjrzeć się radom zaangażowanych użytkowników. Można także poprosić o ocenę produktu oraz zapytać, jak go udoskonalić. Nagroda za posty może dodatkowo zmotywować użytkowników. Kolejną zaletą tego sposobu komunikacji jest procentowy wzrost liczby fanów, który są aktywni na stronie.
Kolejnym krokiem w budowaniu społeczności wokół marki mogą być konkursy – nie tylko angażują, ale także mogą promować markę. Ponadto można „wykorzystać” najbardziej aktywnych fanów, aby zostali ambasadorami marki. Prócz informacji o produkcie warto zamieszczać informacje o firmie czy zamieszczać zdjęcia zespołu. Jednak przede wszystkim trzeba pamiętać o regularnej komunikacji z użytkownikami. (kg)