piątek, 9 maja, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościALDI ożywia znane dzieła malarskie za pomocą AI. Wystartowała kampania

ALDI ożywia znane dzieła malarskie za pomocą AI. Wystartowała kampania

W lutym 2025 roku niemiecka sieć dyskontów spożywczo-przemysłowych ALDI powiadomiła o starcie kampanii pod hasłem „Barissimo – ożywi Twój dzień”. W ramach akcji promującej markę własną kawy Barissimo wykorzystano sztuczną inteligencję do zaprezentowania znanych dzieł malarstwa w „nowoczesnej, ożywionej formie”.

ALDI postanowiło „nadać nowe życie sztuce”. Głównym elementem kampanii są kreacje stworzone przy pomocy AI. Znane dzieła mistrzów malarstwa, w tym obrazy takie jak „Mona Lisa” i „Portret Ginevry Benci” Leonarda da Vinci, „Dziewczyna z perłą” autorstwa Johannesa Vemeera, „Portret Adama Mickiewicza na Judahu skale” Walentego Wańkowicza czy „Stańczyk” Jana Matejki, zostały ożywione za pomocą sztucznej inteligencji. Jak podkreśla firma, postacie z dzieł sztuki pokazują, „jak kawa Barissimo inspiruje i pobudza do życia” – co ma odnosić się także do klientów sieci sklepów. Do każdej animacji dołączono specjalną ścieżkę muzyczną nawiązującą do klasycznych brzmień, która także została skomponowana przy użyciu AI.

Źródło: facebook.com/aldipolska

„Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kampanii dla marki własnej Barissimo otwiera kolejny rozdział w komunikacji marketingowej ALDI. Ożywienie dzieł sztuki w ramach kampanii Barissimo to dowód, że retail może łączyć aspekty artystyczne z codziennymi potrzebami zakupowymi klientów. Nowoczesne technologie, takie jak AI, pozwalają nam nie tylko promować produkty, ale również wprowadzać innowacje, które wyznaczają kierunki rozwoju branży” – komentuje Luiza Urbańska z biura prasowego ALDI Polska, koordynatorka projektu.

Źródło: youtube.com/aldi.polska

Częścią akcji jest specjalny performance, który ma odbyć się 15 lutego 2025 roku w Centrum Praskim Koneser w Warszawie. Jak informuje ALDI, podczas wydarzenia aktor wcieli się w jedną z ożywionych postaci malarskich, a uczestnicy będą mogli skosztować przygotowanej przez baristę kawy marki Barissimo. Ponadto, tego dnia klienci sieci sklepów będą mogli skorzystać ze specjalnych promocji.

Do kampanii zaangażowano twórców internetowych, takich jak Katarzyna Michalik, Damian Nowak, Michał Sikorski oraz twórca kanału ProjektMiejski, którzy na swoich profilach w mediach społecznościowych dzielą się informacjami dotyczącymi eventów i ciekawych wydarzeń w Warszawie.

Akcja jest promowana za pomocą działań POS oraz aktywnej komunikacji w mediach społecznościowych. Za kreację i realizację kampanii odpowiada warszawska agencja Freudnschaft. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj