W lipcu 2019 roku wystartowała nowa kampania społeczna pod hasłem „Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie”. Jej twórcą jest Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. Kampania porusza temat nieopowiedzianego spożywania alkoholu i konsekwencji, które się z tym wiążą.
W projekt zaangażowali się influencerzy i aktorzy – Michał Mikołajczak, Tomasz Ciachorowski oraz Patryk Chilewicz.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, kampania ma uświadomić odbiorcom, że każdy alkohol jaki spożywamy ma w sobie tę samą substancję – C2H5OH (etanol), więc niezależnie jaki to będzie rodzaj napoju alkoholowego, będzie mieć on taki sam wpływ. Ma ona także pokazać, jak odbierane jest zachowanie osoby, która przesadziła z ilością wypitego alkoholu.
W ramach kampanii publikowane są filmy na prywatnych Instastories influencerów, którzy dołączyli do projektu. Nagrania ukazują bohaterów na imprezach w różnych sytuacjach.
W mediach opublikowano już filmy z udziałem Mikołajczyka i Ciachorowskiego. Na Stories udostępnili relację z imprezy, na której jeden aktor przesadza z alkoholem, a drugi nagrywa go z perspektywy osoby trzeźwej.
Wideo opublikowane przez nich były komentowane m.in. w serwisach plotek.pl (partner medialny) czy gazeta.pl. Materiały kampanijne oraz posty influencerów oznaczone są hashtagiem #zTwarzą. Ma to ułatwić innym użytkownikom dotarcie do treści związanych z kampanią.
Po pewnym czasie twórcy relacji zamieścili sprostowanie wraz z wyjaśnieniem powodu zainscenizowanych sytuacji i odwołaniem do strony kampanii. Patryk Chilewicz z kolei na swoim profilu instagramowym opublikował kilka porad dotyczących odpowiedzialnego spożywania alkoholu.
W kolejnych odsłonach kampanii na fanpage’u projektu pojawią się wideo ukazujące krótkie scenki „Jak czujesz się po alkoholu vs Jak widzą Cię inni” oraz zdjęcia uświadamiające, że w każdym wieku można przesadzić z alkoholem. W relacjach na Stories użytkownicy będą mogli zadawać pytania dotyczące faktów i mitów związanych z napojami alkoholowymi. Twórcy projektu zaproponują również, jak zakończyć imprezę #zTwarzą.
Za komunikację kampanii odpowiada agencja Artegence. Więcej informacji o projekcie dostępnych jest na stronie pijodpowiedzialnie.pl. (pm)