piątek, 8 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościAlkoholizm wśród młodzieży. Fejkowe konto dla zwrócenia uwagi na problem

Alkoholizm wśród młodzieży. Fejkowe konto dla zwrócenia uwagi na problem

Na Instagramie pojawiło się konto młodej 25-latki z Paryża Louise Delage. Jej profil zgromadził 66 tys. followersów w nieco ponad miesiąc, a zdjęcia zyskiwały 50 lajków dziennie. Okazało się jednak, że dziewczyna nie istnieje, a konto powstało po to, by zwrócić uwagę na problem młodych ludzi z alkoholem. O sprawie czytamy na mashable.com.

O tym, że profil jest fejkowy, poinformowała dziewczyna na potrzeby kampanii wystepująca w social mediach jako Louise Delage. 22 września zamieściła wideo, które ujawniło, że brała udział w akcji „Like my addiction”, przygotowanej przez agencję reklamową BETC. W filmie pokazane zostały kolejno wszystkie zdjęcia. Odbiorcy podczas oglądania materiału mogli zwrócić uwagę na alkohol, który konsumowała Delage. Piwo czy koktajl były obecne na każdym ze 150 zdjęć – podaje źródło.

Przygotowanie kampanii BETC zleciła organizacja Addict Aide. Akcja miała na celu podnieść świadomość problemu alkoholizmu wśród młodzieży.

Źródło: Instagram/louise delage

Jak zaznaczył Adweekowi President and Creative Director BETC Paris Stéphane Xiberras, kampania miała pokazać osobę, którą ludzie mogą spotkać kazdego dnia, ale której nigdy nie podejrzewaliby o uzależnienie.

Zespół Xiberras publikował zdjęcia 2-3 razy dziennie w odpowiednim czasie – kiedy na stronie był duży ruch. Ponadto, agencja analizowała zachowania modowych blogerów. W każdym poście zawierano co najmniej 20 hashtagów związanych z modą czy jedzeniem. Stworzono również bota, który lajkowal i śledził odpowiednie osoby – takie jak kobiety zainteresowane blogerami modowymi, dziennikarzami czy celebrytami. Co więcej, zaangażowano influencerów i osoby, które śledzi 20-100 tys. internautów. Ci popularni w mediach społecznościowych ludzie mieli udostępniać posty Delage wśród swoich followersów.

Efekt? Ruch na stronie Addict Aide wzrósł pięciokrotnie. Wideo w social mediach obejrzało 500 tys. odbiorców – informuje mashable.com.

„Oby kampania otworzyła niektórym oczy. (…) Mam nadzieję, że skontaktują się z Addict Aide lub innymi organizacjami pomagającymi ludziom zmagającym się z uzależnieniem” – skomentował Xiberras. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj