W czerwcu 2024 roku AlohaCamp, platforma rezerwacji noclegów w otoczeniu natury, ogłosiła powstanie nowej społeczności – NaTurystów. Są to osoby, które chcą żyć bliżej przyrody i dbać o jej ochronę.
Jak podkreśla marka, według neuronauki środowiskowej kontakt z przyrodą jest niezbędnym elementem życia każdego człowieka. Z badania „Restorativeness in Natural and Urbam Environemnts” wynika, że patrzenie w las przez zaledwie 40 sekund może zmniejszyć liczbę popełnianych przez człowieka błędów w zdaniach. Podobnych efektów nie da się jednak uzyskać po patrzeniu przez analogiczny czas na betonową przestrzeń. Dr David Strayer, neurobiolog poznawczy, kierujący Laboratorium Poznania Stosowanego na Uniwersytecie Utah, uważa, że przebywanie w naturze, trwające co najmniej trzy dni, przynosi dodatkowe korzyści ludzkiemu umysłowi.
Zarówno wnioski z publikacji naukowych, jak i autopsja miały skłonić AlohaCamp do stworzenia społeczności NaTurystów. Marka zaznacza jednak, że NaTuryści to nie nudyści. Są to osoby, które „rozbierają się” z cywilizacji, „czyli z nadmiaru bodźców, stresu i sztuczności, aby móc zanurzyć się w naturze i odnaleźć w niej równowagę” – czytamy w komunikacie prasowym.
Ruch NaTurystów rozpoczęła kampania outdoorowa w centrum Warszawy. Na billboardach i citylightach widnieją już kreacje stworzone przez markę.
W ramach promocji nowej społeczności AlohaCamp planuje m.in. spontaniczne wyjazdy przypadkowych osób w naturę, a także promocję gier i zabaw NaTurystycznych wśród gospodarzy związanych z platformą rezerwacji noclegów. (ao)