Always #LikeAGirl zwycięża wśród najbardziej kreatywnych kampanii – wynika z rankingu Holmes Report, uwzględniającego wyniki agencji i ich projektów w międzynarodowych konkursach. Czołówkę zdominowały agencje z USA i Wielkiej Brytanii.
Holmes Report już po raz czwarty przeanalizował zwycięzców ponad 25 konkursów PR-owych pod kątem kreatywności. W tegorocznym zestawieniu Globalnego Indeksu Kreatywności (Global Creative Index) na pierwsze miejsce powróciła agencja Weber Shandwick. Ogilvy PR zajęła drugie miejsce, tracąc tym samym zajmowaną przez ostatnie 2 lata pozycję lidera. Z piątego miejsca na trzecie awansowała z kolei MSLGroup, a to dzięki pracy nad projektem Always #LikeAGirl. Edelman z kolei z miejsca drugiego spadł w tym roku na czwarte. Pierwszą piątkę zamyka Ketchum, które straciło jedno miejsce w porównaniu do 2014 roku. H + K Strategies zyskał plasowało się na 6 pozycji. W Top 10 znalazły się też dwie nowe agencje: Leo Burnett (z miejsca 37 na 7) i Golin – to awans z 95 miejsca na 10.
Czytaj także: Yes we Cannes… czyli jak zrealizować kampanię PR nagrodzoną złotem
Jak widać, górną część tabeli zdominowały agencje należące do globalnych sieci PR. Holmes Report mierzy więc kreatywność agencji również w sposób alternatywny – oprócz punktów agencyjnych uwzględniając liczbę pracowników. W tym zestawieniu pierwsze miejsce przypadło norweskiej agencji Trigger. Za nią uplasowała się agencja Unity, której stała obecność w czołówce wynika z pracy dla dużych marek konsumenckich, takich jak Aquafresh czy Marks&Spencer. Trzecie miejsce zajęła również firma z Wielkiej Brytanii – Dynamo. Piątkę zamykają z kolei dwie agencje z Singapuru: AKA Asia i IN.FOM. Jak czytamy, to dowód, że położenie geograficzne nie ma związku nie decyduje o kreatywności. Dalszą część rankingu zdominowały jednak Szwecja, USA i Wielka Brytania.
[[{“fid”:”13160″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]
W rankingu kampanii zwyciężyła inicjatywa Always #LikeAGirl – najczęściej nagradzana kampania PR na świecie. Na drugim miejscu, lecz pod względem punktów daleko za Always, znalazł się projekt „A global university on the rise” – kampania Uniwersytetu Nanyang. Trójkę zamyka kampania „I Touch Myself” – inicjatywa australisjkiego Cancer Council zrealizowana przez H+K Strategies. Jak czytamy, dziesiątka najlepszych kampanii PR pokazuje, że cel społeczny sprawia, że kreatywność staje się znakiem rozpoznawczym najlepszych kampanii PR. (mb)