niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościAlways #LikeAGirl - najczęściej nagradzana kampania PR na świecie

Always #LikeAGirl – najczęściej nagradzana kampania PR na świecie

Always #LikeAGirl zwycięża wśród najbardziej kreatywnych kampanii – wynika z rankingu Holmes Report, uwzględniającego wyniki agencji i ich projektów w międzynarodowych konkursach. Czołówkę zdominowały agencje z USA i Wielkiej Brytanii.

Holmes Report już po raz czwarty przeanalizował zwycięzców ponad 25 konkursów PR-owych pod kątem kreatywności. W tegorocznym zestawieniu Globalnego Indeksu Kreatywności (Global Creative Index) na pierwsze miejsce powróciła agencja Weber Shandwick. Ogilvy PR zajęła drugie miejsce, tracąc tym samym zajmowaną przez ostatnie 2 lata pozycję lidera. Z piątego miejsca na trzecie awansowała z kolei MSLGroup, a to dzięki pracy nad projektem Always #LikeAGirl. Edelman z kolei z miejsca drugiego spadł w tym roku na czwarte. Pierwszą piątkę zamyka Ketchum, które straciło jedno miejsce w porównaniu do 2014 roku. H + K Strategies zyskał plasowało się na 6 pozycji. W Top 10 znalazły się też dwie nowe agencje: Leo Burnett (z miejsca 37 na 7) i Golin – to awans z 95 miejsca na 10.

Czytaj także: Yes we Cannes… czyli jak zrealizować kampanię PR nagrodzoną złotem

Jak widać, górną część tabeli zdominowały agencje należące do globalnych sieci PR. Holmes Report mierzy więc kreatywność agencji również w sposób alternatywny – oprócz punktów agencyjnych uwzględniając liczbę pracowników. W tym zestawieniu pierwsze miejsce przypadło norweskiej agencji Trigger. Za nią uplasowała się agencja Unity, której stała obecność w czołówce wynika z pracy dla dużych marek konsumenckich, takich jak Aquafresh czy Marks&Spencer. Trzecie miejsce zajęła również firma z Wielkiej Brytanii – Dynamo. Piątkę zamykają z kolei dwie agencje z Singapuru: AKA Asia i IN.FOM. Jak czytamy, to dowód, że położenie geograficzne nie ma związku nie decyduje o kreatywności. Dalszą część rankingu zdominowały jednak Szwecja, USA i Wielka Brytania.

[[{“fid”:”13160″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]

W rankingu kampanii zwyciężyła inicjatywa Always #LikeAGirl – najczęściej nagradzana kampania PR na świecie. Na drugim miejscu, lecz pod względem punktów daleko za Always, znalazł się projekt „A global university on the rise” – kampania Uniwersytetu Nanyang. Trójkę zamyka kampania  „I Touch Myself” – inicjatywa australisjkiego Cancer Council zrealizowana przez H+K Strategies. Jak czytamy, dziesiątka najlepszych kampanii PR pokazuje, że cel społeczny sprawia, że kreatywność staje się znakiem rozpoznawczym najlepszych kampanii PR. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj