19 lipca 2022 roku Amazon ogłosił, że pozwał administratorów ponad 11 tys. grup na Facebooku. Osoby te były rzekomo odpowiedzialne za ułatwianie zakupu i sprzedaży fałszywych recenzji na rynku Amazon w siedmiu krajach – informuje edition.cnn.com.
Pozew dotyczy działań, które rzekomo doprowadziły do pojawienia się fałszywych recenzji na platformie Amazon we Francji, Niemczech, Włoszech, Japonii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.
Recenzje dotyczyły szerokiego zakresu produktów, od samochodowych zestawów stereo po statywy do aparatów fotograficznych – kontynuuje źródło.
Amazon powiedział, że Meta usunęła ponad pięć tysięcy grup z fałszywymi recenzjami z sieci od 2020 roku.
„Jedna grupa na Facebooku, którą Meta usunęła na początku tego roku, nazywała się »Amazon Product Review« i miała ponad 43 tys. członków” – powiedział Amazon, dodając, że tego typu kampanie działają na wielu platformach mediów społecznościowych.
„Grupy, które żądają lub zachęcają do fałszywych recenzji naruszają nasze zasady i są usuwane” – mówi Dani Lever, rzecznik Meta, w oświadczeniu przekazanym CNN Business. „Współpracujemy z Amazonem w tej sprawie i będziemy nadal współpracować w całej branży, aby rozwiązać problem spamu i fałszywych recenzji” – dodaje. (zd)