W czerwcu w całej Polsce rozpocznie się kampania społeczna „Bezpiecznywarsztat.pl”. Ambasadorem akcji jest Adam Klimek – polski mechanik, który prowadzi w TVN Turbo program „Samochód marzeń – kup i zrób”. Adam Klimek będzie przekonywał Polaków do serwisowania samochodów w niezależnych warsztatach.
Kampania to inicjatywa Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Zamiennych. Jej celem jest uświadomienie polskim kierowcom, że mogą bezpiecznie i tanio naprawiać swoje nowe samochody w niezależnych warsztatach bez ryzyka utraty gwarancji.
W ramach kampanii pojawią się spoty radiowe oraz reklamy, które będą prezentowane na billboardach i autobusach. W internecie działania obejmą przede wszystkim portale tematyczne, będą też prowadzone na Facebooku i YouTubie. W filmach ambasador kampanii będzie mówił m.in. o tym, jak dobierać części zamienne do samochodów. Powstanie również wyszukiwarka godnych zaufania warsztatów, a na stronie akcji będzie można zapoznać się np. z unijnymi regulacjami prawnymi, dzięki którym można naprawiać samochody poza siecią autoryzowanych serwisów. Działania PR będą polegały na współpracy z czasopismami i portalami z branży motoryzacyjnej.
Kampanię, zarówno w obszarze kreacji, jak i obsługi mediowej, przygotowuje i realizuje RITF advnet Polska. Projektem kierują Justyna Kiewicz i Jakub Wlazło. Akcję zaplanowano na czerwiec i lipiec 2016 roku. (mb)