Adam Nurkiewicz, polski fotograf, nawiązał współpracę z firmą Nikon. Został pierwszym polskim ambasadorem marki producenta sprzętu fotograficznego.
Nurkiewicz specjalizuje się w fotografii sportowej. Pracował jako dziennikarz sportowy w Canal+ oraz szef fotoedycji w Przeglądzie Sportowym. Fotografował dla m.in. dla Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego. Jego zdjęcia ukazywały się w największych zagranicznych i polskich tytułach takich jak: USA Today, Szanghai Daily, L’Équipe, Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza i „Polityka”. Jest współtwórcą Klubu Fotografii Prasowej, należy do Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, Międzynarodowego Stowarzyszenia Dziennikarzy oraz Międzynarodowego Klubu Dziennikarzy Sportowych.
Polski fotograf współpracuje z marką Nikon od wielu lat – był jednym z pierwszych polskich członków Nikon Professional Services, programu napraw serwisowych przeznaczonego dla fotografów prasowych.
W ramach wspólnych działań Nurkiewicz będzie otrzymywał od Nikona pełne wyposażenie sprzętowe w trakcie realizowanych projektów – pierwszą okazją będą Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu w Korei Południowej. Projekt ambasadorski zakłada też, że Nikon będzie współorganizował autorskie wystawy Adama Nurkiewicza w Polsce. (mp)