W październiku 2024 roku dziennikarka Karolina Pajączkowska została ambasadorką gry komputerowej „Play of Battle”. Wykorzysta ona swoje dziennikarskie doświadczenie, wcielając się w rolę wirtualnej reporterki poruszającej tematy wojenne. Premiera gry zaplanowana jest na 2026 rok.
W grze osadzonej w latach 2008-2025 Pajączkowska wcieli się w postać redaktorki, opowiadającej o istotnych z punktu widzenia gameplayu wydarzeniach. Ma to wzbogacić narrację „Play of Battle” o realizm, a także dziennikarską perspektywę podejmowania tematów konfliktów zbrojnych. Pajączkowska zdobyła doświadczenie w tym obszarze m.in. dzięki temu, że była korespondentką podczas wojny w Ukrainie.
Twórcy nowego tytułu podkreślają, że zaangażowanie w projekt dziennikarki to element ich szerszej wizji stworzenia gry, która „połączy najwyższej klasy rozgrywkę z ważnymi tematami geopolitycznymi i społecznymi”.
„Play of Battle” ma wyróżniać przede wszystkimi realistyczne odwzorowanie współczesnych konfliktów – gra oparta jest bowiem na prawdziwych lokacjach i scenariuszach geopolitycznych tworzonych przez światowych ekspertów. Poza rozrywką tytuł ma również edukować w tematach takich jak funkcjonowanie państwa, polityka, logistyka czy wojna hybrydowa.
Twórcy zaznaczają też, że zależy im na zarysowaniu silnej kobiecej osobowości w grze, w której zdecydowana większość postaci (i graczy) to mężczyźni.
„Dołączenie do świata gier wideo to dla mnie nowe, a zarazem fascynujące wyzwanie. Wojna i geopolityka to niezwykle trudne tematy, a ja jako osoba, która była świadkiem działań wojennych, dostałam szansę, aby przedstawić je w formie interaktywnej, przybliżając graczom to, co często jest niewidoczne za szklanym ekranem telewizora” – mówi Karolina Pajączkowska.
Już 30 października 2024 roku ambasadorka weźmie udział w wydarzeniu, podczas którego będzie miała miejsce premiera najnowszego demo gry. (kn)