Marka Ostoya Vodka wspiera program ochrony wilka prowadzony przez WWF Polska. Akcję „Ostoya dla wilków” promuje spot z udziałem Marcina Dorocińskiego.
Ostoya Vodka zdecydowała się wesprzeć program ochrony wilka prowadzony przez WWF Polska ze względu na swoje pochodzenie oraz związek z naturą – wódka produkowana jest z bieszczadzkiej pszenicy. Powstał więc projekt „Ostoya dla wilków”, w ramach którego marka przekaże WWF Polska grant na realizację programów ochrony wilka w Karpatach.
„Bieszczady są częścią Karpat i miejscem narodzin Ostoya Vodka. Stąd pochodzi pszenica, z której tworzymy spirytus. Czujemy się w sposób naturalny związani z tym pięknym, dzikim regionem kraju. Szukaliśmy możliwości zaangażowania się w istniejący projekt chroniący przyrodę. Okazało się, że z działaniami WWF Polska jest nam bardzo po drodze. Wilki są ciągle postrzegane jako zagrożenie dla człowieka, ale bez nich nie będzie równowagi w ekosystemie. Nasze wsparcie zostanie przekazane m.in. na prowadzenie badań genetycznych wilka w Karpatach”– wyjaśnia Dorota Durakiewicz, Senior Brand Manager marki Ostoya Vodka.
Akcja „Ostoya dla wików” potrwa rok. W spocie – jako bohater i narrator filmu – wystąpił aktor Marcin Dorociński. „Zależało nam również na właściwym ambasadorze akcji, któremu bliskie są działania na rzecz ochrony przyrody i zwierząt” – wyjaśnia przedstawicielka marki. Dodaje także, że Dorociński starannie wybiera kampanie, w których występuje, i angażuje się przede wszystkim w projekty społeczne i ekologiczne.
Z kolei Przemysław Nawrocki z WWF Polska podkreśla, że ochrona wilków jest dla organizacji działaniem priorytetowym. W całej Polsce żyje około tysiąca tych zwierząt, Bieszczady to natomiast jedne z najważniejszych miejsc bytowania tego gatunku. Mimo że wilki są ściśle chronione, często padają ofiarą kłusowników.
Za koncepcję, kreację i realizację kampanii (współpracę z WWF Polska i Marcinem Dorocińskim, produkcję spotu, sesję fotograficzną oraz przygotowanie materiałów kreatywnych komunikujących akcję) odpowiada Agencja IQ Marketing. Działania PR prowadzi natomiast Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants.