Polski łyżwiarz szybki, kilkunastokrotny mistrz Polski, zdobywca Pucharu Świata oraz złoty i brązowy medalista Zimowych Igrzysk Olimpijskich Soczi 2014 – Zbigniew Bródka został ambasadorem programu „Nestlé porusza Polskę”, który powstał z okazji 150-lecia firmy Nestlé. Jego motto brzmi: „Jedz smacznie, żyj zdrowo”. Celem akcji jest propagowanie aktywnego stylu życia oraz ruchu na świeżym powietrzu. W jej ramach ufundowanych zostanie 16 nowoczesnych siłowni terenowych w całym kraju. Zorganizowane zostało również głosowanie na lokalizacje siłowni.
„Kiedy zostałem łyżwiarzem, do najbliższego sztucznego lodowiska w Łodzi miałem 41 km, a do toru łyżwiarskiego dwa razy więcej. Potrzeba dużo wytrwałości i samozaparcia, aby trenować na tak oddalonych obiektach sportowych. Właśnie z tego powodu popieram budowanie ogólnodostępnej infrastruktury sportowej. Cieszę się, że Polacy chcą ćwiczyć i że znajdują się podmioty takie jak Nestlé, które chcą wspierać ludzi w całym kraju w codziennej aktywności fizycznej. Siłownie terenowe to w ogóle jest bardzo fajna inwestycja, gdyż można z niej korzystać bez względu na stopień wytrenowania i bez opłat” – podkreśla Zbigniew Bródka.
Program „Nestlé Porusza Polskę” powstał w ramach priorytetów Tworzenia Wspólnej Wartości (ang. Creating Shared Value, CSV), czyli działań firmy, które poza generowaniem zysków biznesowych, przynoszą także korzyści społeczeństwu i społeczności lokalnej, w której działa Nestlé.
„Cieszymy się, że tak znakomity sportowiec jak Zbigniew Bródka wspiera działalność Nestlé w propagowaniu aktywnego stylu życia. To bardzo ważne, aby zwiększać świadomość społeczeństwa na temat tego, jak istotny jest ruch w codziennym planie dnia. Mamy nadzieję, że dzięki ambasadorowi programu »Nestlé Porusza Polskę«, uda nam się przekonać Polaków do zwiększania aktywności fizycznej, a dzięki temu do poprawy jakości życia” – mówi James Knott, lider inicjatywy „Nestlé porusza Polskę”, dyrektor ds. rozwoju kategorii produktów i kanałów sprzedaży Nestlé Polska. (ak)