„Te miasta, które postawią na promocję zyskają, bo teraz coraz modniejsza w Europie będzie turystyka miejska”, twierdzi na łamach Gazety Prawnej Bartłomiej Walas wiceprezes POT-u. Dlatego warto się promować, przekonuje autor artykułu Michał Fura, dodając, że na promocję polskie miasta wydadzą w tym roku ponad 100 mln zł.
Budżety promocyjne największych miast Polski sięgają kilkudziesięciu milionów rocznie, a mniejsze, takie jak Sopot czy Świnoujście wydadzą w 2008 roku więcej niż milion, pisze Fura. Doskonałym źródłem finansowania działań służących kreowaniu marki regionu są dotację unijne. Dla Polski przewidziano na ten cel nawet 100 mln Euro – 30 proc. z tego dostanie POT, natomiast reszta jest do rozdysponowania przez samorządy na badania marketingowe czy regionalne programy operacyjne, czytamy w tekście.
Specjaliści cytowani w artykule zgodnie twierdzą, że polskie miasta coraz lepiej promują swoje walory. Coraz częściej stawia się na długofalową strategię budowy marki, a działania promocyjne prowadzi się nie tylko w Polsce, ale – tak jak Gdańsk – również za granicą, przekonuje Paweł Adamowicz, prezydent nadmorskiego miasta.(ał)