W kwietniu 2018 roku American Express, przedsiębiorstwo finansowe dostarczające karty płatnicze dla klientów indywidualnych i biznesowych, odświeżyło swoje logo po ponad 40 latach. Jak pisze portal fastcodesign.com, wiele osób może jednak nawet nie zauważyć zmiany – i o to właśnie chodzi.
Poprzednie i obecnie logo American Express
Z dotychczasowego znaku marki zniknął gradient, a tło jest teraz jednolicie niebieskie. W całej identyfikacji wizualnej jest też więcej bieli, dzięki której marka ma wydawać się bardziej „otwarta” i „dostępna” – czytamy.
Zmieniono też typografię, sprawiając, że litery mają być bardziej wyraźne zwłaszcza w środowisku cyfrowym, w aplikacjach czy na ekranach smartfonów. Fastcodesign.com dodaje, że American Express będzie miał dwie wersje loga – jedną w pełnej wersji nazwy, drugą skróconą do „AmEx”, która jako kwadrat ma być czytelna nawet w małych rozmiarach.
„To tak, jakby ktoś przetarł szkła swoich okularów. Logo jest czystsze. Wyraźniejsze” – komentuje Abbott Miller, partner w firmie Pentagram, która odpowiadała za redesign marki.
American Express oprócz odświeżenia loga rozpoczęło też nową kampanię komunikacyjną pod hasłem „Don’t Do Business / Don’t Live Life Without It”, która skupia się na ułatwianiu ludziom łączenia życia prywatnego z zawodowym.
(mp)