Facebookowi ufa coraz mniej osób, a ma to związek z kryzysem wizerunkowym, który spowodowały doniesienia mediów na temat firmy Cambridge Analytica – pisze portal digitaltrends.com, powołując się na informacje agencji Reuters.
Źródło podaje, że mniej niż połowa Amerykanów ufa portalowi Marka Zuckerberga w kontekście przestrzegania przez niego prawnych zapisów o prywatności. Z kolei 60 proc. respondentów z Niemiec – według sondażu opublikowanego w dzienniku Bild am Sonntag – uważa, że Facebook i inne media społecznościowe mają negatywny wpływ na demokrację.
Czytaj także: Facebook i ta nieszczęsna prywatność
Wyniki pojawiły się w kontekście listu z przeprosinami Marka Zuckeberga, który opublikowano w przestrzeni reklamowej kilku największych światowych pism – podaje digitaltrends.com. Wydźwięk opinii społecznej związany jest m.in. z doniesieniami o rozpowszechnianie fake newsów za pośrednictwem Facebooka w czasie ostatnich wyborów w USA – czytamy. (mp)