Dziennikarze wolą otrzymywać informacje prasowe i grafiki drogą mejlową niż kanałami social mediowymi. Zgodni są co do tego przedstawiciele amerykańskich mediów z różnych branż – wynika z raportu Roher Public Relations.
65 proc. amerykańskich dziennikarzy, którzy wzięli udział w ankiecie, przyznaje, że najbardziej preferowaną dla nich formą otrzymywania informacji prasowych są mejle. Jednocześnie więcej niż 77 proc. respondentów za najmniej wygodną drogę pozyskiwania informacji uznaje Twittera i Facebooka. Ankietowani mieli za zadanie ocenić w pięciopunktowej skali, które z typów wiadomości najchętniej czytają. 70 proc. badanych wskazało na mejle z załącznikami, a 43 proc. najwyższą notę przyznało wiadomościom z linkiem do pliku. Jak zaznaczają autorzy raportu, odpowiedzi były spójne u większości przedstawicieli reprezentujących różne media branżowe.
Badanie przeprowadzono od grudnia 2014 do stycznia 2015 roku na próbie ponad 2000 tysięcy dziennikarzy, redaktorów pracujących w USA. Respondenci otrzymali ankiety drogą mejlową, co zdaniem Richarda Rohera, prezesa Roher Public Relations, może początkowo budzić wątpliwość wśród czytelników raportu. Dodaje jednak, że wierzy, że dziennikarze nie sugerowali się tym, w jakiej formie udzielali odpowiedzi i że ma nadzieje, że „wyniki są wiarygodne i wartościowe” – czytamy w komunikacie. (mw)