Facing an international outcry, the Kremlin finally weighed into the war of spin, granting a flurry of interviews with President Dimitry Medvedew to foreign media about Moscow’s gamble in the Caucasus, writes Reuters.
Dlaczego ta wiadomość jest po angielsku, przeczytaj newsletter PRoto w piątek, a dowiesz się wszystkiego. Jeśli nie dostajesz newslettera – zasubskrybuj go!
Zdaniem cytowanego w artykule rosyjskiego dziennikarza, nie ujawniającego swego nazwiska, Rosja była przygotowana militarnie, a nie propagandowo do prowadzenia wojny. W pierwszych dniach konfliktu kaukaskiego przegrała ona z Gruzją wojnę o opinię publiczną. Kiedy prezydent Saakaszwili chętnie udzielał wywiadów zachodnim mediom, rosyjski przywódcza milczał, czytamy.
Teraz Rosja zaczyna nadrabiać wizerunkowe zaniedbania. Dowodem na te zmiany ma być zaangażowanie przez Kreml PR-owskiego giganta z Nowego Jorku – Omnicom Group. Doradcy mają pomóc w odbijaniu propagandowej piłeczki drugiej strony konfliktu. A prezydent Miedwiediew ma stać się głównym inicjatorem rebrandingu Rosji, donosi Reuters. (ał)