sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościAmerykańska kampania wyborcza na Snapchacie? Serwis by tego chciał

Amerykańska kampania wyborcza na Snapchacie? Serwis by tego chciał

Snapchat chce stać się platformą do politycznej aktywizacji młodzieży. Sieć społecznościowa przygotowuje na amerykańskie wybory w 2020 roku specjalny kanał informacyjny, współpracuje też z kandydatami na prezydenta, by zwiększyć ich widoczność  – informuje axios.com.

12 września, w dzień kolejnej debaty kandydatów Partii Demokratycznej, Snapchat otworzy „Democratic Primary Debate Channel” i pokaże go osobom, które wyraziły zainteresowanie informacjami i treściami politycznymi. Kanał znajdzie się w sekcji „Discover” i obejmie treści udostępniane przez kandydatów mających konta na Snapchacie, wydawców newsowych, a także części użytkowników. „Democratic Primary Debate Channel” ma pojawiać się także przy następnych debatach w październiku 2019 roku i już w 2020 – czytamy.

Obecnie kandydaci wykorzystują Snapchata m.in. do sprzedawania przedmiotów i zbierania datków – zauważa axios.com.

Snap Inc., właściciel sieci społecznościowej, miał zachęcać polityków do zaangażowania się w działalność na Snapchacie – podaje źródło. Argumentem miało być zwrócenie uwagi na to, że popularna aplikacja pozwala na dotarcie do młodych osób, które niekoniecznie interesują się politycznymi treściami w innych mediach. Obecnie ponad 80 proc. użytkowników Snapchata w Stanach Zjednoczonych jest w wieku wyborczym – czytamy.

Snapchat od miesięcy wprowadza polityczne treści. Ma na przykład własny program polityczny o nazwie „Good Luck America”. W ostatnich miesiącach zmienił tryb jego wydawania z tygodniowego na dzienny. Podczas ostatnich wyborów do Kongresu, w 2018 roku, Snapchat ułatwiał natomiast użytkownikom aplikacji rejestrację i wysyłał wiadomości zachęcające do głosowania. Pomagał też, wykorzystując funkcję Snap Map, w znalezieniu komisji wyborczej. Axios.com pisze, że ten ruch firma planuje powtórzyć w 2020 roku.

W maju 2019 roku weszły też w życie zasady funkcjonowania reklam politycznych na Snapchacie. Portal wymaga m.in. podawania informacji o podmiocie finansującym materiał. Choć nie zakazuje treści, które atakowałyby czyjeś poglądy, zastrzega, że nie będzie tolerował m.in. odnoszenia się do życia prywatnego politycznego rywala. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj