Amerykańska marka odzieżowa Patagonia w związku ze zbliżającymi się wyborami prezydenckimi w Stanach Zjednoczonych na metkach ubrań z nowej kolekcji umieściła hasło: „Vote The Assholes Out” (z ang. „pokonaj dupków głosami”) – podaje mashable.com. Jak czytamy, firma jest znana z aktywizmu ekologicznego – w ten sposób chce pokazać, że aby zapobiegać kolejnym zmianom klimatycznym, należy odsunąć od władzy tych, którzy do nich doprowadzają.
Dowiadujemy się, że zdjęcie metki z napisem pojawiło się niedawno w mediach społecznościowych. Początkowo niektórzy podchodzili sceptycznie do jego autentyczności, jednak rzecznik Patagonii, Corley Kenna, potwierdziła w mailu przesłanym mashable.com, że jest ono prawdziwe. „Zostały one (metki) dodane do naszych organicznych szortów typu stand-up dla mężczyzn i kobiet, ponieważ prawie odkąd zaczęliśmy je produkować, odtąd stawiamy czoła zmianom klimatycznym” – przytacza źródło.
Dalej czytamy, że Kenna napisała też, że Yvon Chouinard, założyciel i szef marki, odnosi się tak do polityków z każdej partii, którzy zaprzeczają kryzysowi klimatycznemu lub go lekceważą, a w dodatku są w posiadaniu pieniędzy z interesów naftowo-gazowych.
Czytamy również, że odkąd zdjęcie ze sloganem odzieży Patagonia stało się wiralem, odbiorcy chwalą firmę za odważne i proste komunikaty.
Źródło: twitter.com/Ideamer
Mashable.com pisze też, że to kolejna próba dbania o środowisko przez markę – wymienia m.in. rok 2016, kiedy to firma przekazała cały zysk ze sprzedaży podczas Black Friday na rzecz ekologicznych organizacji non-profit, czy rok 2018, kiedy uruchomiła platformę cyfrową „Patagonia Action Works”, aby pomóc klientom samodzielnie uczestniczyć w aktywizmie ekologicznym. (kd)