sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościAmerykańska marka odzieżowa ukryła apel wyborczy na metkach. Sprzeciwia się ignorowaniu zmian...

Amerykańska marka odzieżowa ukryła apel wyborczy na metkach. Sprzeciwia się ignorowaniu zmian klimatycznych

Amerykańska marka odzieżowa Patagonia w związku ze zbliżającymi się wyborami prezydenckimi w Stanach Zjednoczonych na metkach ubrań z nowej kolekcji umieściła hasło: „Vote The Assholes Out” (z ang. „pokonaj dupków głosami”) – podaje mashable.com. Jak czytamy, firma jest znana z aktywizmu ekologicznego – w ten sposób chce pokazać, że aby zapobiegać kolejnym zmianom klimatycznym, należy odsunąć od władzy tych, którzy do nich doprowadzają.

Dowiadujemy się, że zdjęcie metki z napisem pojawiło się niedawno w mediach społecznościowych. Początkowo niektórzy podchodzili sceptycznie do jego autentyczności, jednak rzecznik Patagonii, Corley Kenna, potwierdziła w mailu przesłanym mashable.com, że jest ono prawdziwe. „Zostały one (metki) dodane do naszych organicznych szortów typu stand-up dla mężczyzn i kobiet, ponieważ prawie odkąd zaczęliśmy je produkować, odtąd stawiamy czoła zmianom klimatycznym” – przytacza źródło.

Dalej czytamy, że Kenna napisała też, że Yvon Chouinard, założyciel i szef marki, odnosi się tak do polityków z każdej partii, którzy zaprzeczają kryzysowi klimatycznemu lub go lekceważą, a w dodatku są w posiadaniu pieniędzy z interesów naftowo-gazowych.

Czytamy również, że odkąd zdjęcie ze sloganem odzieży Patagonia stało się wiralem, odbiorcy chwalą firmę za odważne i proste komunikaty.

Źródło: twitter.com/Ideamer

Mashable.com pisze też, że to kolejna próba dbania o środowisko przez markę – wymienia m.in. rok 2016, kiedy to firma przekazała cały zysk ze sprzedaży podczas Black Friday na rzecz ekologicznych organizacji non-profit, czy rok 2018, kiedy uruchomiła platformę cyfrową „Patagonia Action Works”, aby pomóc klientom samodzielnie uczestniczyć w aktywizmie ekologicznym. (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj