Z początkiem września 2021 roku w Warszawie uruchomiono sieć przystanków, które mają redukować ilość zanieczyszczeń oraz pomóc w magazynowaniu wody. Projekt został zrealizowany dzięki współpracy AMS z firmą L’Oréal. Pierwsza ekologiczna wiata stanęła w sierpniu 2021 roku przy ulicy Batumi.
Jak informuje AMS, korzyści dla środowiska mają zapewnić rośliny zasadzone na dachach przystanków. Wiaty są także wyposażone w przestrzeń reklamową. Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu AMS, mówi, że reklama na tych wiatach jest ofertą dla firm, które „chcą mieć realny wpływ na środowisko” i tworzyć z AMS „nowe oazy zieleni”. Obecnie nośniki są wykorzystywane w ramach kampanii promocyjnej perfum My Way Intense marki Giorgio Armani.
Projekt AMS i L’Oréal jest działaniem z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu. Jak czytamy w informacji prasowej, firma L’Oréal, do której należy marka Armani, angażuje się w projekty prośrodowiskowe. Dominika Nockoska, Brand Business Director w Armani, wskazuje, że od 2021 roku zapach My Way osiągnął w produkcji neutralność węglową.
Łącznie w sieci przystanków znalazło się 20 obiektów. Mają zapewnić zmagazynowanie trzech tysięcy litrów wody deszczowej, obniżenie o 3-5 stopni Celsjusza temperatury powietrza wokół przystanku w upalne dni i zmniejszenie ilości pyłów wokół wiaty o 15-20 proc. Będą także pochłaniać 144 kilogramy CO2 rocznie – podaje firma. (ap)