sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościAnders Lindberg: kryzysy są dziś jak tropikalne burze

Anders Lindberg: kryzysy są dziś jak tropikalne burze

W dawnych czasach kryzysy były jak pogoda na północy Europy, zmieniająca się raczej wolno i stopniowo. Obecnie kryzysy są bardziej „tropikalne”, gdzie w krótkim czasie pogoda może zmienić się ze „słonecznej” na „wyniszczającą burzę i deszcze”. Kiedy burza/kryzys nadchodzą, masz mniej czasu na reakcję – a także zastanowienie – i w efekcie łatwiej jest popełnić błąd.

Jednym z nowych elementów w odniesieniu do sytuacji kryzysowych jest poziom zaangażowania i agresywność poszczególnych właścicieli – właścicieli instytucjonalnych o silnym profilu CSR-owym. W niektórych przypadkach to właściciele stosują podejście „krytyki i rozstania” – kiedy klienci nie reagują w sposób jednolity – i mają więcej cierpliwości. Wyciągnięte wnioski wskazują na potrzebę zapewnienia dobrego „systemu dyplomatycznego” zanim uderzy w nas kryzys oraz pozostania w bliskich relacjach z najważniejszymi interesariuszami podczas kryzysów.

Aby dobrze przygotować się do ewentualnego kryzysu, musisz mieć przygotowany scenariusz dotyczący tego, co może się wydarzyć. Dodatkowo potrzebujesz też systemu operacyjnego, który pomoże ci poradzić sobie zarówno z tymi sprawami, jak i z tym, czego nigdy byś nie przewidział, a co się jednak wydarzyło. Zespoły zarządzające największymi, wiodącymi firmami na świecie poważnie podchodzą do tych kwestii i przeprowadzają ćwiczenia, by być odpowiednio przygotowanym na kryzysy.

Czy reputacja może ochronić firmę przed kryzysem? Moment eskalacji i to, jak szybko musisz zacząć komunikację w sytuacji kryzysowej, a także brak możliwości większego rozróżnienia między komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną. To komunikaty zewnętrzne ustalają ton wszystkiego.

Anders Lindberg

Anders Lindberg jest jednym założycieli największej w Skandynawii firmy doradztwa komunikacyjnego JKL. Ma ponad 25-letnie doświadczenie w strategicznym doradztwie na szczeblu zarządów największych skandynawskich firm i instytucji. Kilka lat temu znalazł się także na liście najbardziej wpływowych ludzi w Szwecji – na 44. pozycji, podczas gdy były Premier Szwecji i zarazem Industrial Advisor w JKL  Goran Persson zajął 48. miejsce.

10 grudnia 2013 roku Anders Lindberg wystąpi na konferencji „BEZCENNA REPUTACJA – chroni, mobilizuje, sprzedaje!” organizowanej przez Harvard Business Review Polska oraz MSLGROUP w warszawskim hotelu Hyatt, na której przedstawi, w jaki sposób największe światowe firmy budują reputację, a także jakie korzyści biznesowe są efektem tych działań. Więcej informacji o konferencji.

PRoto.pl jest patronem medialnym wydarzenia.


ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj