Od 15 lipca 2019 roku Animal Planet w Polsce ma nowe logo i oprawę graficzną. Zmiana wynika z wprowadzonej w 2018 roku nowej globalnej strategii marki. Jako pierwsze w październiku 2018 roku odmienioną identyfikację wizualną zyskały oddziały w Stanach Zjednoczonych oraz w Wielkiej Brytanii. Następne zmiany są stopniowo wprowadzane w kolejnych krajach.
„Animal Planet potrzebowało znaku, który odzwierciedla globalny aspekt marki, a jednocześnie jest zrozumiały w wielu krajach, regionach i kulturach. Potrzebowaliśmy logo, które wykroczy poza świat telewizji linearnej i sprawdzi się na wszystkich naszych platformach” – tłumaczy zmiany Pablo Pulido, wiceprezes ds. marketingu w Animal Planet.
W nowym logo znalazł się niebieski słoń, pod którym znajduje się nazwa kanału napisana minimalistyczną czcionką. W artykule na PRoto.pl, Krzysztof Koczorowski, zwrócił uwagę, że Animal Planet używało już znaku z motywem słonia przez 12 lat od czasu powstania kanału w 1996 roku.
Stare logo
Nowe logo
„Animal Planet już od ponad 20 lat jest uwielbiana przez widzów na całym świecie. To doskonały moment, aby – poprzez dostępne nam platformy – jeszcze bardziej zaangażować miliony fanów, którzy podzielają naszą miłość do zwierząt” – komentuje Susanne Dinnage, prezes Animal Planet. „Dzięki historiom, które opowiadamy, docieramy do wszystkich pokoleń. Jesteśmy tutaj, aby bawić i zachwycać, zbliżając ludzi do przyrody i zwierząt” – dodaje CEO.
Za stworzenie identyfikacji wizualnej odpowiada nowojorska firma Chermayeff & Geismar & Haviv. (ak)