Członkowie antyimigranckiego stowarzyszenia PEGIDA skrytykowali na Facebooku firmę Ferrero. Organizacji nie spodobało się, że na opakowaniach czekoladek Kinder w Niemczech w miejsce blondwłosego chłopca pojawili się ciemnoskórzy chłopcy – czytamy w The Guardian.
Zmiana jest elementem kampanii marketingowej w związku ze zbliżającymi się Mistrzostwami Europy we Francji. Na opakowaniach pojawiły się zdjęcia z dzieciństwa niemieckich piłkarzy m.in. Jérôme Boatenga i tureckiego pochodzenia – Ilkay Gundogana.
Źródło: Facebook/Pegida BW – Bodensee
„Oni nie cofną się przed niczym. Czy oni naprawdę to sprzedają? A może to żart?” – skomentowali przedstawiciele stowarzyszenia. Wielu użytkowników zwróciło uwagę na nietakt ze strony PEGIDY, jednak rzecznik organizacji nie skomentował sprawy. Z kolei szef Niemieckiego Związku Piłki Nożnej Reinhard Grindel podkreślił, że komentarze zwolenników organizacji były „niesmaczne”. Dodał, że niemiecka reprezentacja piłkarska stanowi dla innych wzór udanej integracji.
Firma Ferrero wydała oświadczenie, w związku z rasistowskimi komentarzami, które pojawiły się w mediach społecznościowych. „Jesteśmy przeciwni wszelkim formom dyskryminacji i ksenofobii. Nie akceptujemy tego” – czytamy. (mw)