W lutym 2018 roku pisaliśmy o sporze między twórcami aplikacji dla kierowców JustDrive, która rozpoczęła funkcjonowanie 1 lutego tego roku, a przedstawicielami koncernu PKN Orlen. Firma paliwowa wypowiedziała umowę o współpracy autorom oprogramowania.
„PKN ORLEN, naruszając warunki umowne, bez podania sprecyzowanej przyczyny, 2 lutego o godzinie 17:15 odłączył dostęp do swojej infrastruktury, uprzedzając o tym w krótkim e-mailu zaledwie kwadrans przed” – informowali wówczas w oświadczeniu twórcy aplikacji.
Swoje stanowisko w sprawie przedstawił też koncern paliwowy. „W związku z niewywiązaniem się przez firmę ITMAGINATION AUTOMOTIVE Sp. z o.o. (Just Drive), z postanowień umownych, PKN ORLEN podjął decyzję o wypowiedzeniu umowy o współpracy. Głównym powodem zakończenia współpracy była sytuacja, w której udostępniony klientom przez spółkę ITMAGINATION AUTOMOTIVE Sp. z o.o. model funkcjonowania produktu był inny od uzgodnionego pomiędzy stronami” – napisano w komunikacie umieszczonym na stronie biura prasowego firmy.
Twórcy aplikacji odpowiedzieli natomiast w swoim drugim oświadczeniu, że koncern nie przedstawił im powodów zerwania współpracy, „które byłyby przekonujące i znajdowały odzwierciedlenie w faktach”.
Czytaj więcej: JustDrive vs PKN Orlen. Spór dotyczy współpracy między twórcami aplikacji dla kierowców a koncernem
Jak podaje businessinsider.com.pl, autorzy oprogramowania JustDrive poinformowali we wtorek 24 kwietnia 2018 roku o tym, że aplikacja kończy funkcjonowanie w obecnej formie. W mailu wysłanym do użytkowników napisano również, że dane osób korzystających z aplikacji zostaną usunięte, zarówno te, które znalazły się w samym JustDrive, jak i dane kart płatniczych, które były przechowywane przez firmę Dotpay.pl – czytamy w wiadomości przywoływanej przez źródło.
W mailu, o którym pisze Patryk Pallus z businessinsider.com.pl, zespół JustDrive zachęcił również do obserwowania strony internetowej aplikacji oraz jej profili w mediach społecznościowych, ponieważ za ich pośrednictwem firma będzie informować „o wznowieniu usług w nowej odsłonie”. (pp)