„Wszyscy profesjonaliści związani z branżą mediów i reklamy mogą od teraz udostępniać innym swoje umiejętności i znaleźć dodatkowe, ciekawe zlecenia. Profinaut, oferuje nową formę współpracy dla pracowników etatowych” – piszą twórcy aplikacji w przesłanym materiale prasowym.
GIG economy to termin określający specjalistów – freelancerów, którzy nowe zlecenia pozyskują poprzez elektroniczne platformy. Osoby, z branży mediów czy reklamy, często pracują nad kilkoma projektami w tym samym czasie.
Zgodnie z założeniami twórców platformy Profinaut, ma ona być dedykowana właśnie takim osobom – które mają pracę, ale chcą wzbogacić swoje doświadczenia zawodowe bądź po prostu zarobić dodatkowe pieniądze.
„Aplikacja jest zupełnie darmowa zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Wystarczy proste logowanie i uzupełnienie swoich danych. Kluczowe jest uzupełnienie numeru telefonu – szybkość działania w założeniu ma polegać na tym, że wystarczy kliknąć przycisk w aplikacji i system łączy nas z daną osobą, z którą możemy porozmawiać o projekcie/współpracy” – wyjaśnia Paweł Satałecki, jeden z przedstawicieli platformy.
Aplikacja powstała w Czechach, ale jest już dostępna w Polsce. Jej twórcami są dwaj menedżerowie związani z rynkiem pracy – Adama Hazdra oraz Michal Kalousek. Właścicielem Profinaut jest LMC, do którego należy m.in. portal Jobs.cz, a spółką matką – międzynarodowa firma związana z usługami dla branży HR – Alma Career z siedzibą w Finlandii. (pk)