Organizacja Superbrands po raz szósty ogłosiła zestawienie najsilniejszych marek na polskim rynku. W zestawieniu Superbrands TOP 20 zwyciężył Apple, natomiast w rankingu TOP 10 polskich marek na pierwszym miejscu znalazła się Dr Irena Eris.
Wśród dwudziestu najsilniejszych marek obecnych na naszym rynku branżę IT, poza Apple, reprezentują Google.pl, iPhone, Facebook i iPod. Zajęły one kolejno miejsca od 3 do 6. Na 2 miejscu znalazła się Coca-Cola. W zestawieniu znalazło się także aż 5 marek związanych z motoryzacją. Wśród nich najwyżej znalazło się Porsche (8 miejsce).
W zestawieniu znalazło się także miejsce dla polskich marek – na 16 pozycji znalazła się Dr Irena Eris (zarazem 1 miejsce w rankingu TOP 10 polskich marek) a na 19 – TVN (2 miejsce w TOP 10). Na 3 pozycji znalazło się Allegro.pl.
Jak zaznaczają organizatorzy, zestawienie marek ma charakter subiektywny i opiera się na subiektywnej opinii członków Rady Marek, który oceniają ich siłę. W skład Rady wchodzą dziennikarze, menedżerowie w agencjach marketingowych, reklamowych, PR i firmach zajmujących się badaniami rynku oraz przedstawiciele największych firm, którzy na co dzień zajmują się budową i zarządzaniem markami. Poza ich opinią, pod uwagę są także brane wyniki badania konsumenckiego. W tym roku wzięło w nim udział 2800 osób. (ks)
Superbrands TOP 20
1. Apple
2. Coca Cola
3. Google.pl
4. iPhone
5. Facebook
6. iPod
7. IKEA
8. Porsche
9. Mercedes-Benz
10. Ferrari
11. BMW
12. McDonald’s
13. Nike
14. Disney
15. LEGO
16. Dr Irena Eris
17. Audi
18. Microsoft
19. TVN
20. Volvo
1. Dr Irena Eris
2. TVN
3. Allegro.pl
4. E.Wedel
5. TVN24
6. Wedlowskie Ptasie Mleczko
7. A. Blikle
8. Gazeta Wyborcza
9. Żubrówka
10. RMF FM