poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościZe świataApple usuwa film promocyjny po ostrej krytyce ze strony Tajlandii

Apple usuwa film promocyjny po ostrej krytyce ze strony Tajlandii

Apple usunęło nowy film promocyjny z sieci ze względu na niepochlebne opinie na temat wideo ze strony Tajlandii. Wielu użytkowników stwierdziło bowiem, że marka pokazuje nierealistyczny i przestarzały obraz kraju – podaje edition.cnn.com.

Jak czytamy, dziesięciominutowy materiał Apple’a, który został opublikowany 18 lipca 2024 roku na kanale marki na YouTubie, uzyskał ponad 5 mln wyświetleń. Zaledwie dzień później nie był on już jednak dostępny w serwisie.

Rzecznik firmy potwierdził CNN, że wspomniany materiał „nie jest już emitowany”. „W naszej piątej odsłonie serii reklam »The Underdogs« współpracowaliśmy z lokalną firmą produkcyjną, aby stworzyć film osadzony w Tajlandii. Naszym zamiarem było uczczenie optymizmu i kultury tego kraju i przepraszamy za to, że nie udało nam się w pełni uchwycić żywiołowości dzisiejszej Tajlandii” – dodał rzecznik, cytowany przez źródło.

W miniserialu występują cztery postacie – znane jako „underdogs” – które próbują przezwyciężyć kryzysy w miejscu pracy za pomocą urządzeń i oprogramowania marki Apple. Od 2019 roku, czyli momentu publikacji pierwszych odcinków serii, jej bohaterowie zdążyli już porzucić pracę w korporacji i założyć własną firmę – czytamy.

Najnowszy odcinek przedstawiał podróż służbową bohaterów do Tajlandii, gdzie „przeskakują z pociągów do tuk-tuków, ścigając się z czasem, aby znaleźć fabrykę zdolną do wyprodukowania miliona szytych na miarę pudełek i sprostać wymaganiom ich trudnego klienta potentata, granego przez Christophera Mintz-Plasse” – pisze źródło.

Materiał Apple’a nie spodobał się jednak mieszkańcom Tajlandii. Media społecznościowe marki zalały skargi od użytkowników, którzy stwierdzili, że film został zmontowany tak, aby wyglądał na staroświecki, a kamera skupiała się na „obskurnej zabudowie”. Inn internauci krytykowali natomiast scenę, podczas której jeden z bohaterów zgubił swój bagaż i szukał pomocy u lokalnego członka personelu lotniskowego o imieniu Happy – dowiadujemy się.

Jak przekazuje źródło, David William, amerykański twórca treści z Tajlandii, w filmie na TikToku zaznaczył, że sceny z wideo „wyglądały jak Tajlandia 70 lat temu”. Jedna z użytkowniczek Facebooka zgodziła się z jego opinią i stwierdziła, że w filmie Tajlandia wyglądała „okropnie”. W wywiadzie z CNN William wspominał także, że „Tajlandia to nowoczesny, bezpieczny i piękny kraj” i „ma nadzieję, że ludzie nie zrozumieją tego źle”. (ao)

Źródło: edition.cnn.com, ‘Terrible’: Apple removes new promo video after backlash in Thailand, Chris Lau, Kocha Olarn 3.08.2024

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj