czwartek, 14 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościApple z najlepszą reputacją w USA

Apple z najlepszą reputacją w USA

Amerykańska firma badawcza Harris Interactive zbadała reputację 60 najbardziej rozpowszechnionych marek w USA. Na pierwszym miejscu znalazło się Apple, w 2008 roku nazwane przez Forbesa najbardziej podziwianą korporacją w Stanach Zjednoczonych.

Przy sporządzaniu listy Harris Interactive wziął pod uwagę czynniki zebrane w sześciu kategoriach: społeczna odpowiedzialność, wizja i sposób zarządzania, wyniki finansowe, produkty i usługi, środowisko pracy i emocjonalny stosunek do marki. Dla każdej firmy wyliczono „współczynnik reputacji” o maksymalnej wartości 100. Apple osiągnęło wynik 85,62. Na drugim miejscu uplasowało się Google, którego współczynnik wyniósł 82,82. W pierwszej trójce znalazło się także miejsce dla Coca-Coli, która w porównaniu z zeszłorocznym rankingiem awansowała o 12 miejsc. W tym roku jej współczynnik wyniósł 81,99. Listę dziesięciu firm o najlepszej reputacji uzupełniają Amazon, Krat Foods, Walt Disney Company, Johnson & Johnson, Whole Foods Market, Microsoft i UPS.

Koniec listy zdominowały firmy z branży finansowej. Najniższy współczynnik wyliczono AIG (46,18), równie słaby wynik osiągnął bank Goldman Sachs, ze współczynnikiem 47,52 oraz Bank of America (współczynnik 49,85). (ks)

Cały ranking

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj