poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościAston Martin wszczyna dochodzenie po oskarżeniach o korzystanie z usług wątpliwej agencji...

Aston Martin wszczyna dochodzenie po oskarżeniach o korzystanie z usług wątpliwej agencji PR

Szef Astona Martina, Tobias Moers, rozpoczyna w firmie wewnętrzne dochodzenie – podaje theguardinan.com. Czytamy, że śledztwo jest wynikiem oskarżeń o wykorzystanie wątpliwej agencji PR do stworzenia raportu dyskredytującego pojazdy elektryczne.

Jak wyjaśnia źródło, raport (zamówiony przez Astona Marina, Boscha, Hondę i McLarena) był przedstawiany jako „przełomowy” – podawano w nim m.in., że samochody elektryczne są bardziej ekologiczne niż te z silnikiem benzynowym dopiero po przejechaniu 50 tys. mil. Badanie, które zostało obalone przez ekspertów, miało być przeprowadzone przez „niezależną firmę” Clarendon Communications. Czytamy, że agencja ta jest zarejestrowana na Rebeccę Stephens, która jest żoną Jamesa Stephensa, Government Affairs Directora w Astonie Martinie.

Rebecca Stephens w mailu do źródła przekazała, że raport został „opracowany” przez firmy, które zleciły badanie, a Clarendon Communications zostało zatrudnione do działań public affairs i wsparcia interesariuszy, więc logo i dane kontaktowe firmy znajdują się na odwrocie raportu właśnie z tego powodu – czytamy. Theguardian.com wyjaśnia, że ustalenia pokazane w raporcie opierają się na danych opracowanych przez Polestar, producenta samochodów elektrycznych należącego do Volvo. Firma zdystansowała się jednak od raportu Clarendon Communications, ostrzegając, że agencja pominęła niektóre dane.

Źródło wskazuje, że sprawa została nazwana w branży „Astongate”. Tobias Moers, nowy Chief Executive Astona Martina, przekazał, że marka zaangażowała się w raport jeszcze przed jego dołączeniem do firmy i nie był on świadomy jego treści przed publikacją – czytamy. Moers powiedział także, że jest „głęboko zaniepokojony” i sprawdzi okoliczności związane z zamówieniem i publikacją raportu.

Czytamy, że wewnętrzne dochodzenie Astona Martina może pomóc uspokoić akcjonariuszy – wielu z nich podpisało niedawno statut wzywający do lobbingu klimatycznego, aby sprostać wymaganiom rządowym. Podpisali go udziałowcy tacy jak Legal and General Investment Management (LGIM), Royal London, Aberdeen Standard Investments i HSBC. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj