NASA przygotowuje się do największych działań biznesowych na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) – podaje edition.cnn.com. Czytamy, że astronauci sfilmują w kosmosie nowy produkt marki Estée Lauder.
Jeszcze we wrześniu 2020 roku dziesięć butelek nowej formuły serum do pielęgnacji skóry „Advanced Night Repair” od Estée Lauder zostanie wysłanych na stację kosmiczną na pokładzie statku kosmicznego Northrop Grumman Cygnus – tłumaczy źródło. Czytamy, że astronauci nagrają filmy z produktami znajdującymi w mikrograwitacji ISS. Marka będzie mogła wykorzystać to wideo w kampaniach reklamowych lub innych materiałach promocyjnych. Edition.cnn.com zaznacza jednak, że sami astronauci nie pojawią się w żadnej z reklam kosmetyków – zabraniają tego zasady etyczne NASA.
Czytaj także: LEGO wysłało w kosmos swoją własną stację kosmiczną
Źródło wskazuje, że współpraca będzie kontynuacją wieloletnich działań NASA, których celem jest zachęcenie prywatnych firm do wydatków na projekty kosmiczne. Działania te obejmują umożliwienie wykorzystania stacji kosmicznej do celów marketingowych i rozrywkowych. Czytamy, że agencja kosmiczna chce rozszerzyć swój budżet i skupić się na kolejnym wysłaniu astronautów w przestrzeń kosmiczną poza ISS.
Prezes Estée Lauder, Stephane de la Faverie, wspomniał o planach firmy w zeszłym miesiącu. „Jestem skłonny do podejmowania ryzyka, a to zazwyczaj przychodzi z pomysłami, które trochę wykraczają poza normalne, tradycyjne sposoby prowadzenia marketingu” – powiedział prezes Estée Lauder, cytowany przez źródło. Wypowiedź miała miejsce w sierpniu 2020 roku podczas konferencji w American Institute of Aeronautics and Astronautics’s virtual Ascend Summit.
Czytamy, że podczas tego wydarzenia CEO mówił także o planach marki, aby pomóc NASA i CASIS (organizacji zarządzającej amerykańskim laboratorium na ISS) w finansowaniu badań związanych z opracowaniem nowych materiałów na opakowania. Rzecznik CASIS powiedział źródłu, że partnerstwo nie zaowocowało jeszcze wyraźnymi planami wysłania eksperymentu naukowego do ISS. CASIS nie jest też zaangażowane w plany nakręcenia materiału filmowego Estée Lauder w kosmosie – czytamy.
Jak podaje źródło, NASA pokryje koszty misji, a partner Estée Lauder w projekcie, Space Commerce Matters, ma zwrócić organizacji około 128 tys. dol. – źródło wskazuje, że jest to jednak tylko ułamek pełnej kwoty projektu. (ak)