W październiku 2024 roku Audi poinformowało o rozpoczęciu współpracy z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie (MSN), która ma wspierać ideę „Muzeum Otwartego”. Marka nawiązała z instytucją trzyletnie partnerstwo, w ramach którego zostanie zrealizowany szereg międzynarodowych projektów łączących sztukę współczesną, nowe technologie oraz design.
Muzeum Sztuki Nowoczesnej odgrywa kluczową rolę w rozwoju dialogu na temat aktualnych problemów społecznych, politycznych i kulturowych, wykorzystując sztukę jako narzędzie refleksji nad współczesnym światem. Organizowane przez instytucję programy edukacyjne i wystawiennicze mają na celu angażowanie publiczności i zachęcanie do pogłębionego zrozumienia współczesnych zjawisk artystycznych oraz ich kontekstu – podkreśla Audi w wiadomości prasowej.
MSN przygotowało nową identyfikację graficzną i szczegółowy program wydarzeń towarzyszących inauguracji budynku przy ulicy Marszałkowskiej 103 w Warszawie. Od 25 października do 10 listopada 2024 roku w muzeum odbędzie się ponad 100 różnych eventów.
Trzyletnie partnerstwo Audi z Muzeum Sztuki Nowoczesnej ma obejmować szereg wydarzeń mających na celu prezentację międzynarodowych projektów z użyciem nowych technologii, designu i sztuk wizualnych. Pierwszym wspólnym projektem marki z instytucją jest wspieranie idei „Muzeum Otwartego”, dzięki któremu wstęp na wszystkie wydarzenia związane z otwarciem nowej siedziby MSN będzie darmowy dla publiczności. Ma to być dobra okazja do budowania przestrzeni, w której sztuka, technologia i design mogą się wzajemnie przenikać, tworząc unikalne doświadczenia dla szerokiej publiczności.
Jak podkreśla marka, współpraca z muzeum doskonale wpisuje się w wartości, które od zawsze są fundamentem Audi, czyli nowoczesność, dążenie do innowacji i zrównoważony rozwój. Firma od lat tworzy pojazdy, łącząc elegancką estetykę z zaawansowaną technologią i funkcjonalnością, które nie tylko zadowalają formą, ale także odpowiadają na wyzwania przyszłości. Według Audi, jest to ważne w kontekście współczesnych inicjatyw artystycznych, takich jak te realizowane przez MSN. (ao)