IMM na nowej platformie wprowadził w standardzie automatyczną ocenę wydźwięku przekazów prasowych i internetowych (w tym Social Media). Przy prawidłowym układzie katalogów tematycznych oraz właściwym wprowadzeniu wyrażeń do oceny automat osiąga 90% trafności w nadawaniu wydźwięku. Kluczowe dla poprawnego działania tej funkcji jest odpowiednie skatalogowanie wyników monitoringu na platformie IMM – najlepiej, żeby każda marka miała swój katalog. Automat nie działa prawidłowo w katalogach tzw. branżowych, w których skupione są różne marki, a ocenić trzeba każdą oddzielnie. Więc jeśli szukamy informacji na temat swoich marek i marek konkurencji, to najlepiej stworzyć tyle katalogów ile marek będziemy śledzić. Drugą sprawą, bardzo istotną, jest wprowadzenie wyrażeń do oceny. Na platformie Instytutu można je wprowadzać poprzez ikonkę „zaznaczanie słów”:
Ikonka ta umożliwia jednoczesne wprowadzenie słów, które będą się nam podświetlać w tekście, ale nie muszą być oceniane. Ważne jest, żeby te wyrażenia, które mają być oceniane były wprowadzone dokładnie i bez błędów (np. literówek) oraz powinny być ściśle przyporządkowane do danego katalogu.
Czasem jednak, nawet przy poprawnych katalogach i wyrażeniach do oceny, automat może popełnić błąd. W takim przypadku w bardzo prosty sposób można ręcznie zmienić ocenę klikając na ikonkę oceny z właściwym symbolem:
Ocena jest nadawana począwszy od dnia i godziny wprowadzenia wyrażeń do oceny w danym katalogu. Więcej o nowych narzędziach na platformie IMM można przeczytać na specjalistycznym blogu Spidersweb.pl, gdzie autor wpisu zamieścił także filmy pokazujące funkcjonalność nowej platformy IMM.
Informacja promocyjna