piątek, 15 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościAutyzm. Nie oceniaj zanim nie poznasz

Autyzm. Nie oceniaj zanim nie poznasz

2 kwietnia to Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Z tej okazji, już po raz kolejny, Polska rozświetli się kolorem niebieskim.

Fundacja JiM rusza z kampanią społeczną „Polska na niebiesko”. Jej tegoroczne hasło brzmi: „Autyzm. Poznaj zanim ocenisz”. Kolorem niebieskim mają zaświecić m.in. Pałac Prezydencki i Złote Tarasy w Warszawie oraz Manufaktura w Łodzi. W akcji wezmą udział również przedszkola, szkoły, fundacje, stowarzyszenia, instytucje publiczne czy firmy, gdzie zorganizowane zostaną otwarte imprezy, występy i zabawy. Dlaczego niebieski? Jest to kolor solidarności z osobami z autyzmem.

Tegoroczna edycja zakłada uruchomienie 22 punktów informacyjnych, prowadzonych przez rodziców. Dzięki nim, będzie można dowiedzieć m.in. jakie są najczęstsze objawy  tego zaburzenia, jak się je diagnozuje, gdzie należy zwrócić się o pomoc. Mapa wydarzeń oraz lista punktów konsultacyjnych tutaj.      

Akcja skierowana jest do wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się więcej na temat autyzmu, w tym dla tych, którzy mają wątpliwości, czy ich dziecko ma autyzm.

Ponadto, w ramach kampanii, od 20 marca b.r. na głównych kanałach TVP (TVP1, TVP2, TVP Info oraz TVP Kultura) emitowany będzie specjalny film.

[[{“fid”:”17170″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]

Celem spotu jest pokazanie, jak wygląda codzienność dziecka z autyzmem wśród osób, które oceniają jego zachowanie, nie znając istoty zaburzenia.

Co więcej, w największych miastach Polski pojawia się billboardy i plakaty, ukazujące jak można się pomylić, niesłusznie oceniając dzieci z autyzmem. Będzie można równieć zobaczyć plakaty przygotowane w technologii druku soczewkowego, dzięki któremu, w zależności od kąta patrzenia, widać inny obraz – chłopca z grymasem na twarzy sugerującym zdenerwowanie, bez żadnego napisu ani logotypu oraz wizerunek tego samego, ale zasmuconego dziecka, opatrzony hasłem akcji „Autyzm. Poznaj, zanim ocenisz”. 

Fundacja, poza organizowaniem kampanii społecznych, prowadzi również bezpłatną Klinikę JiM (diagnoza i terapia autyzmu dla dzieci), która opiekuje się 1000 dzieci, przedszkole oraz szkoły JiM: podstawową, gimnazjum i szkołę przysposabiającą do pracy. Zrzesza prawie 3000 rodziców dzieci z autyzmem w Kluby Rodziców JiM.

(ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj